فعالیتهای آموزشی مؤسسه اهل البیت علیهم السلام

علاقه‌مندان به فراگيرى معارف اســلام کم نیستند؛ اما به دلایل مختلف، اغلب امكان شــركت در دوره‌هاى رسمى را نمی‌یابند. زمينه‌ســازى براى اين گروه، از وظايفى است كه مؤسسۀ تحقیقات و نشر معارف اهل‌البیت(ع) در حد امکان به آن پرداخته است. اين مهم به دو طريق «آموزش حضورى» و «آموزش مجازى» انجام می‌شود: 
آموزش حضوری: يكى از اهداف مؤسســۀ تحقيقات و نشر معارف اهل‌البيت(ع)، اشاعۀ فرهنگ علوم شيعى و معارف آن در سطح جامعۀ اسلامی است. ايــن بخــش بــا فراهــم‌کردن امكانات مــورد نيــاز در راســتاى آمــوزش دانــش‌پژوهان، به تشــكيل كلاس‌هاى علوم و معارف اســلامى و كارگاه‌هــاى آمــوزشِ روش تحقيق و دیگر علــوم مرتبط اقــدام کرده است. برگزاری کلاس‌های روخوانی ، روان‌خوانی، قرائت (تحقیق و ترتیل)، ترجمه، تفسیر، مفاهیم و حفظ قرآن، سیرۀ معصومین، احکام، ادعیه، زیارات و... ازجمله فعالیت‌های آموزشی در این مؤسسه است. 
 
 
 
آموزش مجازی: اين سيستم، بســترى براى برپايى نشست‌های مجازى، بدون نياز به گرد‌همايى فيزيكى افراد فراهم مى‌آورد. زيربناى آن، شبكه‌هاى رايانه‌اى است و شیوۀ کار به این صورت است که مدير جلسه، استاد كلاس يا ديگر كاربران با مجموعۀ كاملى از ابزار ارتباطى موجود، با ديگران ارتباط برقرار مى‌كنند.