تصویر وقف نامه مؤسسه اهل البیت علیهم السلام

 وَ لِکُلٍّ وِجْهَةٌ هُوَ مُوَلِّيها فَاسْتَبِقُوا الْخَيْراتِ أَيْنَ ما تَکُونُوا يَأْتِ بِکُمُ اللَّهُ جَميعاً إِنَّ اللَّهَ عَلي‏ کُلِّ شَيْ‏ءٍ قَديرٌ
و برای هر کسی قبله ای است که وی روی خود را به آن [ سوی ] می گرداند پس در کارهای نیک بر یکدیگر پیشی گیرید. هر کجا که باشید ، خداوند همگی شما را [ به سوی خود باز ] می آورد در حقیقت ، خدا بر همه چیز تواناست.
بقره/148
 
شرحی بر تشکیل کمیته ای برای تدوین، تنظیم وقف نامه موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت علیهم السلام:
وقفنامه مؤسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت علیهم السّلام اصفهان را شاید به جرأت بتوان از بهترین وقفنامه های تنظیم شده برای یک مؤسسه فرهنگی دانست که می تواند برای موارد مشابه الگو باشد.
جهت تهیه وقفنامه مذکور، گروهی متبحر از شخصیت های شاخص، برجسته، معتمد در زمینه های امور فرهنگی و امور کارهای خیر و عام المنفعه،توسط آقای رضازاده انتخاب شدند تا تحت زعامت و اشراف حضرت آیةالله آقای حاج سیّد حسن فقیه امامی طاب ثراه به این مهم بپردازند.
این گروه در طی جلسات (حد اقل بیست جلسه) منظم و با بهره گیری از مشاوران(مرتبط با موضوع جلسه) تمامی مساعی خود را در ارائه کاری کم نظیر بکار گرفتند. بعد از تأیید و امضاء حضرت آیةالله آقای حاج سیّد حسن فقیه امامی طاب ثراه امور قانونی و ثبتی وقف صورت گرفت.
موضوع وقف (اعیانی که قبل از وقف و تصرف موقوف علیه متعلق به آقای رضازاده بود) برای همیشه به مؤسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت علیهم السّلام اصفهان اختصاص یافت و غیر قابل تغییر بودن وقفنامه و اساسنامه مؤسسه مذکور، به ترتیب در ماده یازدهم وقفنامه و ماده پانزدهم اساسنامه قید گردید و به امضاء وتأیید حضرت آیت الله حاج سید حسن فقیه امامی و سایر اعضای کارگروه تنظیم وقف نامه که تحت نظر معظم اله این امر مهم را به سرانجام رسانده بودند و همچنین واقف محترم، جناب آقای حاج سیدحسین رضازاده، مسئولین عالی رتبه اداره کل اوقاف جمهوری اسلامی ایران و مسئولین اوقاف استان اصفهان رسید و اقدامات لازم قانونی جهت ثبت رسمی در دفترخانه شماره 78 به شماره 48454 مورخ 1384/12/28 در چهار صفحه انجام پذیرفت.
 
دبیر کمیته تدوین و تنظیم وقف نامه و اساسنامه موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت علیهم السلام
                                                                 حمید نیلفروشان