سخنرانی در دیدار اعضای مجمع خیریه های درمانی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

نشست اعضای مجمع خیریه‌‌های درمانی استان اصفهان با جناب آقای دکتر شاهین شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان و معاونان ایشان در 26آذر 1388 برگزار شد. متن سخنرانی حاج سیّد حسین رضازاده مدیرعامل مجمع خیریه‌‌های درمانی استان اصفهان در این جلسه، بدین شرح است:

الحمدالله رب العالمین و صل الله علی سیدنا محمد و آل محمد

ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه

در آغاز، فرارسیدن ماه محرم‌الحرام و ایام سوگواری سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را به محضر قطب عالم امکان، ولی‌الله الاعظم، حضرت حجت ابن الحسن المهدی(عج) و شما سروران عزیز تسلیت می‌‌گویم و آرزوی توفیق و بهره‌‌مندی از مکتب گهربار و نورانی اهل‌‌البیت عصمت و طهارت(ع) را برای همۀ حضار از خداوند متعال مسألت دارم.
در جمع خیّرین و شیفتگان خیّر، سخن‌گفتن مشکل است؛ چراکه سرسپردگان بندگی خدا را جز اظهار ارادت به ساحت بزرگوارشان نشاید.
امروز در جمع بزرگوارانی هستیم که عمر شریف و فکر و مال خود را وقف تأمین سلامت و توسعة فضاهای بهداشتی‌درمانی این شهر ولایت‌‌مدار نموده‌‌اند.
تشکیل این جلسه به پیشنهاد مجمع خیریه‌‌های درمانی و به‌منظور بهره‌‌مندی هر چه بیشتر از ظرفیت‌‌های موجود بوده است.
ازیک‌طرف، چشمة جوشان و فیّاض مردمی قرار دارد که با ایثار و سخاوتمندی و احساس تکلیف با تمام وجود در میدان خدمت وارد شده‌‌اند و با تأسیس صدها مؤسسة خیریه تحت نام مبارک ائمة معصومین(ع) و بهره‌‌مندی از عنایات آن بزرگواران در گوشه‌وکنار این شهر با ساخت مراکز بهداشتی‌درمانی بدون هیچ چشم‌داشتی در رفع مجموعه‌نیازهای عرصة سلامت به خدمت مشغول هستند. به‌جرأت می‌‌توان گفت آنچه این بزرگواران در حوزة سلامت به‌عنوان وظیفه به دوش خود نهاده‌‌اند و سعی در رفع نیاز حاجتمندان کرده‌‌اند، در هیچ نقطه‌‌ای از دنیا نظیر ندارد. کار خیر همه‌جا هست؛ اما خیری که به‌‌خاطر بندگی و اطاعت خداوند باری‌‌تعالی باشد و به‌دنبال رفع مشکل دردمندان باشد، همه‌جا نیست. سرورانی که امروز در خدمتشان هستیم، هرکدام چون ستاره‌‌ای در آسمان خیراندیشی می‌‌درخشند و در این شهر سلمان محمدی(ص) طی سال گذشته با 950میلیارد تومان هزینه در حوزة سلامت نشان دادند که در همة کارها از پیش‌قراولان کارهای خیر بوده‌‌اند.
ازطرف‌دیگر، فرصت مغتنمی با حضور رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، جناب آقای دکتر شاهین شیرانی و همکاران محترم و معزّزشان فراهم گردیده است که در سایة این مدیریت ارزشی و ولایتی و مردمی بتوانیم خدمات خود را گسترش داده و برنامه‌‌ریزی و عزم جدّی در رفع موانع موجود و تسهیل در امور مؤسسات خیریة درمانی در ابعاد مختلف نماییم و از امکانات یکدیگر برای توسعة خدمات بهداشتی‌درمانی استفاده کنیم.
بدون شک، همکاری و مساعدت مسئولین محترم حوزة سلامت با خیّرین، موجب تشویق و ترویج این حرکت الهی خواهد شد و رضایت خاطر خداوند متعال و جلب نظر مولا و مقتدایمان، قطب عالم امکان، حضرت حجت ابن الحسن المهدی(عج) را فراهم نماییم.
امید است با بهره‌‌مندی از فرمایشات مولایمان امیرالمؤمنین علی(ع) که در نهج‌‌البلاغه فرمودند: «اکنون که زنده‌‌اید، عمل به نیک کنید. پرونده‌‌ها گشوده است. عمل کنید، پیش از آن‌که چراغ عمر خاموش شود و فرصت پایان یابد. تا لحظة مرگ، برای نیکوکاری مهلت دارید» (نهج‌‌البلاغه، خطبۀ 237). و همچنین به فرمودة خداوند متعال در آیة 56 سورة اعراف: «رحمت خدا بر نیکوکاران نزدیک است.»
بحمدالله تشکیل مجمع خیریه‌‌های درمانی، منشأ خیر و برکت در حوزة سلامت استان بوده و با تشکیل چندین خیریه در مراکز درمانی و بیمارستانی و همچنین تأسیس خیریة امام‌‌هادی(ع) در مرکز بهداشت استان و برنامه‌‌ریزی ساخت چندین مرکز بهداشتی درمانی در نقاط حساس و مورد نیاز و هماهنگی درخصوص رفع مشکلات اداری بعضی از اعضا و برپایی جلسات منظم هر پانزده روز یک‌بار، اقدامات ارزشمندی انجام داده است؛ ازجمله، برگزاری اوّلین همایش خیّرین حوزة سلامت در سی سال بعد از انقلاب اسلامی با همکاری صمیمانة دانشگاه که به‌شکلی باشکوه و کم‌‌نظیر در باغ‌موزة چهلستون برگزار شد.
لازم می‌‌دانم از رئیس محترم هیئت‌مدیره، جناب آقای حاج‌‌احمد فامیل دردشتی و دبیر مجمع، جناب آقای حاج سیّد مرتضی میرلوحی و اعضای محترم و معزّز هیئت‌مدیره که از شخصیت‌‌های ممتاز و برجسته هستند، تقدیر و تشکر نمایم.
در پایان امیدوار هستم مسئولین محترم نظام سلامت استان، با قدردانی و همدلی و همکاری و فراهم‌نمودن بسترهای مناسب، با خیّرین حوزة سلامت در مسیر خدمت به آحاد جامعه و محبّان اهل‌‌البیت(ع) و رفع نیاز نیازمندان، آستین‌‌ها را بالا زده و در این مسابقة ایثار، پیشقدم گردند و مشمول دعای خیر مولا و مقتدایمان باشند.»

سیدحسین رضازاده