اختتامیه اولین دوره مسابقات قرآنی «بیان»

 
 مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی بیان شامگاه شنبه  23 مرداماه با معرفی نفرات برتر در میدان امام (ره) اصفهان و با حضور رسول زرگرپور استاندار اصفهان، رضا امینی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، اصغر آذربایجانی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان و سایر مسئولان شهری برگزار شد.
 
سپس دبیر برگزاری مسابقات و مدیر موسسه بینه، آقای بشیری به ایراد سخنرانی پرداخت. بشیری ضمن عرض خیر مقدم به کلیه مردم فهیم اصفهان و حاضرین در جلسه، از حرکت خوبی که به همت دستگاه های شهر بالاخص شهرداری و شورای شهرصورت گرفت و جمع چهار هزار نفری نوجوانان سراسر کشور را جهت شرکت در مسابقه شناسایی کرد تقدیر به عمل آورد.
 
 
وی با اشاره به این که500 نفرازاین تعداد شرکت کننده به مرحله نهایی راه پیدا کردند افزود: در این سه روزیعنی 21 تا 23 مرداد همزمان با دهه کرامت میزبان عزیزان بودیم که برگزیدگان نهایی این دوستان امشب و در مراسم اختتامیه معرفی خواهند شد. مدیر موسسه بینه ابراز امیدواری کرد که این مسابقات و این حرکت ملی که در جهت شناخت استعدادهای کشور جهت پشتوانه سازی آینده صورت گرفته ادامه دار باشد و همکاری مسئولین شهری نیز پابرجا بماند.
 
گزیده ای از سخنان استاندار اصفهان 
  • بهترین راهکار ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه، پرداختن به فعالیت های قرآنی است و آشنایی و انس با مفاهیم نورانی قرآن کریم از مهم ترین ضرورت های فرهنگی و از وظایف آحاد جامعه اسلامی است.
  • جای بسی افتخار است که استان اصفهان میزبانی بزرگ ترین رویداد قرآنی کشور با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از نخبگان قرآنی را برعهده گرفته است.
  •  باید همه مسئولان و مردم با بهره گیری از آیات نورانی قرآن و عمل به آن در گسترش معنویت در جامعه امروز اهتمام ورزند.
  •  قرآن کریم بهترین منبع استخراج دستورات زندگی است و درواقع ترویج سبک زندگی قرآنی مهم ترین هدف برگزاری این مسابقات است .

در ادامه جلسه گروه نوجوان تواشیح موسسه بینه که در محضر مقام معظم رهبری نیز به اجرای برنامه پرداخته بودند حضار را با نوای گرمشان میهمان کردند.پخش کلیپ از روند اجرایی برنامه و معرفی موسسه بینه و هم چنین سخنرانی آقای قره شیخلو ریاست سازمان دارالقرآن الکریم کشوروحجت الاسلام محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشوراز دیگر برنامه های آئین اختتامیه بود. قرائت استاد و داور بین المللی قرآن کریم، حاج احمد ابوالقاسمی نیزاز برنامه ویژه این مراسم بود که مورد استقبال و تاثیر حضار قرار گرفت.

درسه مرحله ازمراسم نیز ازبرگزیدگان مسابقات درحوزه های مختلف و در سه رده سنی با حضور مسئولین شهرواستان تقدیربه عمل آمد.
جشنواره ملی قرآنی بیان برای اولین بار، برای نوجوانان سراسر کشور و به همت موسسه قرآنی بینه و با همکاری شهرداری اصفهان از 21 تا 23 مردادماه در اصفهان برگزار گردید که مورد اقبال مسئولین و مردم عزیز قرارگرفت. قرار است این مسابقات در صورت برنامه ریزی دقیق درآینده ای نزدیک به صورت بین المللی و برای همین رده های سنی در اصفهان برگزار گردد.