افتتاحیه اولین دوره مسابقات قرآنی «بیان»

نخستین دوره مسابقات قرآنی بیان با حضور شرکت‌کنندگانی از سراسر کشور، جمعی از داوران بین‌المللی کشورمان و مدیر کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش در روز 21 مردادماه کار خود را آغاز کرد.
مراسم افتتاحیه این مسابقات با حضور جمعی از اساتید و داوران بین‌المللی قرآن کریم، محمدرضا مسیب‌زاده مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش، حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، سردار عبدالرضا آقاخانی فرمانده انتظامی استان اصفهان و جمعی از مسولان استانی و شهری در سالن اجتماعات خضرت خدیجه کبری «سلام الله علیها» واقع در مؤسسه اهل‌ البیت «علیهم السلام» برگزار شد.
این دوره از مسابقات برای نخستین بار در دو بخش گویشی و هنری در رشته‌های جدیدی همچون قرائت تقلیدی و تطبیقی و فرازخوانی و رشته‌های ترتیل و تواشیح ویژه پسران نوجوانان و جوان به مدت سه روز به همت مؤسسه فرهنگی و قرآنی “بیِنه” و شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.
شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات، آثار خود را در مرحله ابتدایی به دبیرخانه این مسابقات ارسال کردند و نفرات برگزیده برای شرکت در مرحله حضوری دعوت شدند. برای نخستین بار مسابقات قرآنی در رده سنی زیر سیزده سال برگزار می‌شود و سایر شرکت‌کنندگان در رده سنی سیزده تا شانزده سال و شانزده تا هجده سال به رقابت می‌پردازند.
عکاسی، خطاطی، نقاشی و تصویرسازی با محوریت قرآن از جمله رشته‌های بخش هنری است که خواهران و برادران نوجوان و جوان زیر ۱۸ سال در آن شرکت کرده‌اند. در این دوره از مسابقات در بخش تلاوت حدود سه هزار نفر و در بخش هنری حداقل 500 نفر شرکت کرده‌‏اند.
و از مجموع 294 قاری نوجوان راه‌یافته به دور نهایی، 78 نفر در رشته اذان، 62 نفر در رشته ترتیل، 48 نفر در رشته قرائت تقلیدی، 29 نفر در رشته فرازخوانی تقلیدی و 77 نفر نیز در رشته قرائت تطبیقی موفق به حضور در فینال مسابقات شده‌اند در بخش گروه‌های تواشیح نیز ده گروه به مرحله نهایی راه یافتند.
مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات روز شنبه 23 مرداد در میدان امام اصفهان و همزمان با شب میلاد امام رضا «علیه السلام» از ساعت 20:30 برگزار می‌شود.