جشنوارة بین‌‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی

بیست‌وسومین جشنوارة بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی، ویژة طلاب جامعه‌المصطفی در روزهای بیست‌وسوم تا بیست‌وششم بهمن سال 1396 با همکاری مؤسسة تحقیقات و نشر معارف اهل‌البیت(ع) برگزار گردید.
در این دوره از مسابقات، 11هزار و800نفر در دو بخش معارفی و مهارتی، از نمایندگی‌‌های داخل و خارج از کشور در حوزة مدیریت جامعه‌‌المصطفی و از میان مخاطبان خواهر و برادر، شرکت کردند. در بخش معارفی، از مقاطع کاردانی تا دکتری در آذر سال 1396 به‌صورت آنلاین و مجازی به رقابت پرداختند. مرحلة نهایی بخش مهارتی نیز در 23 و 24بهمن در مؤسسة تحقیقات و نشر معارف اهل‌البیت(ع) برگزار شد.
شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات در رشته‌‌های مهارتی (شفاهی)، شامل حفظ کل قرآن، پانزده جزء، ده جزء، پنج جزء، سه جزء و قرائت تحقیق و قرائت ترتیل و رشته‌‌های معارفی (سیر مطالعات تفسیری و حدیثی)، در یازده رشته از 75ملیت جهان حضور یافته بودند که برترین‌های آنان در 26بهمن 1396 همراه با مراسم نکوداشت حضرت آیت‌الله‌العظمی مظاهری تکریم شدند.
این جشنواره، زمینه‌‌ای مناسب برای نظام‌‌مند کردن و هدفدار نمودن آموزش‌‌های قرآنی و حدیثی، به‌عنوان دو رکن رکین تعالیم گران‌‌سنگ و معارف ارزندة علوم دینی، برای فراگیران ارجمند جامعه‌‌المصطفی به‌شمار می‌آید.
از اهداف برپایی این جشنواره می‌‌توان موارد زیر را بیان کرد:
- ایجاد فضای تعمیق اُنس با قرآن، حدیث و ادعیه در میان دانش‌‌‌پژوهان.
- زمینه‌سازی برای راهبری نهضت گسترش فرهنگ و معارف ثقلین در عرصة بین‌‌الملل.
- سنجش و بازخوردگیری از آموزش‌ها و فعالیت‌‌های قرآنی و حدیثی.
- تربیت نیروهای متعهد و کارآمد برای فعالیت‌‌های تأثیرگذار دینی و فرهنگی در کشورها.
- اهتمام به ترویج فعالیت‌‌ها در حوزة حدیث و ادعیه، به‌ویژه اُنس با نهج‌البلاغه و صحیفة سجادیه در کنار قرآن کریم.
اختتامیة این دوره از مسابقات با سخنرانی آیت‌الله اعرافی، مدیر جامعه‌المصطفی، همراه با تکریم و تقدیر از برگزیدگان تمام رشته‌‌ها و تجلیل از خدمات ارزشمند و ماندگار آیت‌الله‌العظمی مظاهری، در روز پنج‌شنبه 26بهمن 1396 در سالن اجتماعات مؤسسة اهل‌‌البیت(ع) برگزار گردید.