سخنرانی به مناسبت رونمایی از سایت راز ماندگاری

متن سخنرانی در مراسم اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به مناسبت رونمایی از سایت راز ماندگاری که در 1388/11/21 برگزار گردید، بدین شرح می باشد:

با سلام و صلوات بر خاتم پيامبران حضرت محمد بن عبد الله «صلی الله علیه و آله» و دوازده جانشين بر حق آن حضرت مخصوصاً آخرين ذخيرة الهي حضرت حجه ابن الحسن العسکري «عجل الله تعالي فرجه الشريف» و با عرض ادب و احترام خدمت حضار ارجمند و تقديم امتنان نسبت به لطفي که به من ارزاني داشته ايد، مراتب سپاس خود را به درگاه حضرت احديت اعلام مي دارم که توفيق حضور در اين محفل نوراني را نصيب فرمود.

بندگي خداوند ايجاب مي کند که نسبت به رفع نياز ديگر بندگان او بي تفاوت نباشيم و نعمتهايي را که حضرت باري تعالي ارزاني داشته اندبه نشانة تشکر در اختيار محتاجانش قرار دهيم. با اين اقدام هم اعلام بندگي مي کنيم و هم نعمت جديدي را متوجة خود مي سازيم که شکري تازه مي طلبد.
جمهوري اسلامي ايران فرصتي ارزشمند را در اختيار نهاده تا آنها که دل به خدمت  سپرده اند بدون توجه به اينکه وظيفه کيست، خود آستين بالا زده در اين مسابقه پيش قدم گردند و جلب نظر مولي امام عصر «عليه السلام» را بنمايند.

خدا را شاکریم در شهری زندگی می کنیم که مردمان آن از همان صدر اسلام محمدی «صلی الله علیه و آله» از شیفتگان و علاقمندان به خاندان پیامبر اسلام«صلی الله علیه و آله» و پیرو مکتب گهربار اهل البیت «علیهم صلوات الله» بوده اند. شاهد این ادعا سلمان فارسی از صحابه پیغمبر «صلی الله علیه و آله» است که تا مرز سلمان منا اهل البیت جلو رفت . اصفهانی ها در همه عرصه ها  از پیش قراولان کارهای خیر و عام المنفعه خصوصا سنت وقف بوده اند.

از زمان صفویه که مکتب تشیع دراین شهر با وجود علما و دانشمندان دینی بعنوان یک آیین زندگی و خداشناسی قرار گرفت مردم این دیار با بهره مندی از مکتب گهر بار و نورانی ائمه معصومین در کارهای خیر و عام المنفعه خصوصاً در حوزه دینی و معرفتی جامعه خدمات شایسته ای انجام دادند.

به مناسبت بزرگداشت این سنت حسنه که ثروت جاودان رسیده از خاندان اهل البیت عصمت و طهارت می باشد از فرصت بهره گرفته و  ضمن معرفی این مؤسسه که با هدف اصلی کتابخانه دیجیتالی اسلامی و در راستای توسعه تمدن اسلامی با معماری و طراحی ارزشمند اسلامی وقف گردیده است، از سایت راز ماندگاری که با هدف ارائه الگوی مناسب در راستای آشنایی و معرفی فعالیت های خیر و عام المنفعه خصوصاً سنت حسنه وقف از دیدگاه قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت، از دیدگاه علما و دانشمندان در قالب آیات قرآن، احادیث، داستانهای چهارده معصوم، سخنان علما و بزرگان، معرفی خیریه ها و خیرین، واقفین و موقوفاتشان در این مؤسسه آغاز گردیده است، در حضور شما واقفین و شیفتگان و علاقمندان امور خیر، رونمایی می نمائیم.

سر عنوان ها:

انفاق، خمس، زکات، صدقه، قرض الحسنه، خمس ثلث مال

•    راز ماندگاری از دیدگاه قرآن مجید

الْمَالُ وَالْبَنُونَ زِينَةُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَالْبَاقِيَاتُ الصَّالِحَاتُ خَيْرٌ عِندَ رَبِّكَ ثَوَابًا وَخَيْرٌ أَمَلًا

•    رازماندگاری از دیدگاه اهل البیت «علیهم السلام»

•    راز ماندگاری از دیدگاه علماء و دانشمندان

•    راز ماندگاری از دیدگاه شعراء

تیره روزان جهان را به چراغی دریاب                        که پس از مرگ ترا شمع مزاری باشد

•    چهره های ماندگار

مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَكَرٍ أَوْ أُنثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً وَلَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا كَانُواْ يَعْمَلُونَ

هر كس از مرد يا زن كار شايسته كند و مؤمن باشد قطعا او را با زندگى پاكيزه‏اى حيات [حقيقى] بخشيم و مسلما به آنان بهتر از آنچه انجام مى ‏دادند پاداش خواهيم داد


•    طریق ماندگاری

ما عندكم ينفد وما عند الله باق ( النحل 96)

«آنچه نزد شماست از دست می رود و آنچه نزد خداست باقی می ماند»

•    بناهای ماندگار

بقعه های مبارکه و امامزاده ها