سخنرانی در سمینار آموزشی کاربرد فناروی اطلاعات در حوزه علوم دینی

متن سخنرانی در سمینار آموزشی کاربرد فناروی اطلاعات در حوزه علوم دینی با حضور آقای دکتر علی اکبر جلالی که در سالن اجتماعات مؤسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت «علیهم السلام»، مورخ 87/04/05 برگزار گردید، بدین شرح می باشد:

میلاد با سعادت باعث خلقت، دخت نبوت، کفو ولایت، ام امامت حضرت فاطمه زهرا «علیها السلام» بر شما شیعیان و محبین آن حضرت گرامی باد.

در سال نوآوری و شکوفائی، مقدم نورانی مدیران ارجمند، مسئولین وکارشناسان محترم و مدعوین گرامی را مبارک می دانم.

خدای بزرگ را جای بسی شکر است که در سرزمینی زیسته ام که  در سراسر جغرافیای  آن، انسهایی فرهیخته و فرزانه زیسته اند.

از همان صدر اسلام محمدی «صلی الله علیه و آله و سلم»،  ایرانیان همه از شیفتگان و علاقه مندان به خاندان پُر عصمتِ پیامبر عظیم الشان اسلام بوده و پیرو مکتب گهرباراهل البیت«علیهم السلام» به شمار رفته اند. شاهد این ادعا سلمان فارسی است که از صحابه گرامی و نزدیک به پیامبر والامقام بوده و از مفاخر منحصر بفرد جهان اسلام و از شهر اصفهان که افتخار لبیک گویی خداوند تبارک و تعالی را همراه دارد، می باشد.

شهر تاریخی- مذهبی اصفهان که از دیر باز خاکش پذیرای فرهنگ غنی اسلام بوده به خود می بالد که جمیع علوم مختلف دینی علمی و هنر و معماری هنرمندانه این دیار را که همه از نمادهای روشن مکتب تشیع می باشد یک جا در خود دارد؛ و به راستی که در ادامه این روند فرهیختگی، خداوند توفیقی بس عظیم به اینجانب عطا نمود تا در این شهر مذهبی و عاشق اهل البیت«علیهم السلام» بتوانم پایه گذار یک مرکز بزرگ تحقیقاتی باشم. این مرکز در طراحیهای معماری و داخلی از الهامات و ارشادات و احادیث ائمه معصومین «علیهم السلام» استفاده نموده که زینت بخش جای جای این بنا می باشد.

نیت اینجانب وصف بندگی است و دعوت به بندگی و سبحان خدا که یکی از اهدف خلقت است، رساندن و ابلاغ این مهم به عالم و عالمیان وظیفه ای است که بزرگ مبلّغ هستی حضرت محمد«صلی الله علیه و آله و سلم» و جانشینان پاکش ائمه معصومین «علیهم السلام»، بویژه امام حیّ حضرت مهدی «عجل الله تعالی فرجه الشریف» بر عهده همه دلسپردگان نهاده اند.

روش ابلاغ با تغییر زمان، مکان، ابلاغ کننده و ابلاغ شونده متفاوت است.

رسالت این مؤسسه نیز بکارگیری آخرین روش و مؤثرترین روشهاست.

نمی توان گفت فن آوری اطلاعات بهترین است با اینحال نیز نمی توان از این امکان مهم صرفنظرکرد، بلکه باید توسط این تکنولوژی روز دنیا از اقیانوس عظیم معارف اهل البیت «علیهم السلام» با سرعت نور تمامی تشنگان را در سراسر عالم سیراب نمود.

امیدوارم این جلسه و جلسات مشابه بتواند راهگشای این مهم باشد.

و اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّه
وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى
سید حسین رضازاده