سخنرانی در مراسم افتتاحیه مرکز بهداشتی و درمانی علی بن موسی الرضا سجزی اصفهان

گزیدة سخنرانی حاج سیّد حسین رضازاده در مراسم افتتاحیۀ مرکز بهداشتی و درمانی علی‌بن‌موسی الرضا(ع) سجزی اصفهان از این قرار است:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‌
اَللّهُمَّ اَنْتَ السَّلامُ وَ مِنْكَ السَّلامُ وَ لَكَ السَّلامُ وَ اِلَيْكَ يَعُودُ السَّلامُ، ُبْحانَ رَبِّكَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمّا يَصِفُونَ وَ سَلامٌ عَلَى الْمُرْسَلينَ وَ الْحَمْدُلِلّهِ رَبِّ الْعالَمينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا النَّبِىُّ وَ رَحْمَةُ اللّهِ وَ بَرَكاتُهُ السَّلامُ عَلَى الاْئِمَّةِ الْهادينَ الْمَهْدِيّينَ، اَلسَّلامُ عَلى جَميعِ اَنْبِياءِ اللّهِ وَ رُسُلِهِ وَ مَلائِكَتِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْنا وَ عَلى عِبادِ اللّهِ الصّالِحينَ، اَلسَّلامُ عَلى عَلِىٍّ اَميرِ الْمُؤْمِنينَ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ سَيِّدَىْ شَبابِ اَهْلِ الْجَنَّةِ اَجْمَعينَ، اَلسَّلامُ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ زَيْنِ الْعابِدينَ، اَلسَّلامُ عَلى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِىٍّ باقِرِ عِلْمِ النَّبِيّينَ، اَلسَّلامُ عَلى جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الصّادِقِ، اَلسَّلام عَلى مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ الْكاظِمِ، اَلسَّلامُ عَلى عَلِىِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا، اَلسَّلامُ عَلى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِي الْجَوادِ، اَلسَّلامُ عَلى عَلِىِّ بْنِ مُحَمَّدٍ الْهادى، اَلسَّلامُ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِي الزَّكِىِّ الْعَسْكَرِىِّ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ الْقائِمِ الْمَهْدِىِّ صَلَواتُ اللّهِ عَلَيْهِمْ اَجْمَعينَ
(مفاتیح الجنان، تعقیبات مشترک نماز)
خدا را شاکریم که در شهری زندگی می‌کنیم که مردمان آن از همان صدر اسلام محمدی(ص)، از شیفتگان و علاقه‌مندان به خاندان پیامبر اسلام(ص) و پیرو مکتب گهربار اهل‌بیت(ع) بوده‌اند. شاهد این ادعا، سلمان فارسی از صحابة پیغمبر است که تا مرز «سلمانٌ منّا اهلُ‌البیت» پیش رفت. همچنین وجود این‌همه آثار تاریخی و مساجد عظیم و تکایا که همه، نماد تشیّع در این شهر تاریخی است و دنیا به این آثار ارزشمند افتخار می‌کند و نیز برگزاری جلسات وعظ و خطابه که در تمام ایام سال در این شهر برگزار می‌شود و در سراسر کشور بی‌نظیر است، بیانگر عشق این مردم به فرهنگ پربار و سرشار از قداست اهل‌بیت(ع) است. وجود مؤسسات خیریۀ متعدد در اصفهان که هرکدام با نام مبارک یکی از ائمۀ اطهار(ع) به خدمتگزاری مشغول و از اقشار آسیب‌پذیر دستگیری می‌کنند، یکی دیگر از جلوه‌های گرانبهای اهل این دیار است.
 
این مرکز خیریه، علاوه‌بر خدمات حیات‌بخش کلیه و قلب، به کارهای جانبی بیماران از قبیل تأمین مواد غذایی، دارویی و گاهی مسکن آنان نیز رسیدگی می‌کند. در سال 1386 در جلسه‌ای که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با حضور رئیس محترم دانشگاه، جناب آقای دکتر شیرانی و همکاران محترمشان و تعدادی از خیّرین گرامیِ بخش سلامت برگزار شد، جناب آقای دکتر حیدری گزارشی از وضعیت نابسامان مرکز درمانی شهر سجزی ارائه کرد. پس از ارائۀ گزارش، این‌جانب برای ساخت این مرکز درمانی اعلام آمادگی کردم و به لطف خداوند و عنایت ائمۀ اطهار(ع)، در مدت دوازده‌ماه به‌ شکل باشکوهی این مهم به سرانجام رسید و نام آن بحمدالله به‌نام مبارک «علی‌بن‌موسی الرضا(ع)» مزیّن شد.
متن کاشی‌کاریِ پیشانی این مرکز، از بیانات گهربار حضرت امام‌رضا(ع) انتخاب شد و همچنین حدیث شریف «سلسله‌الذهب»، زینت‌بخش سردر ورودی آن شد.
امیدوارم هرکس به این مجموعه وارد می‌شود، از زیر اسماء مبارک ائمۀ معصومین(ع) عبور کرده و به‌ برکت این اسماء مبارک از سلامت کامل برخوردار شود.
امیدوارم که این اقدام که به‌‌نام حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع)‌ در این منطقه انجام گرفت، مورد رضای خداوند متعال و عنایت خاصۀ حضرت بقیه‌الله‌الاعظم(عج) واقع شود.
والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته