سخنرانی در مراسم سفر جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهور به اصفهان

متن سخنرانی در مراسم سفر جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری به اصفهان که در 1388/09/11 صورت گرفت بدین شرح می باشد:

الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آل طاهرین

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر

بخدای عز و جل قسم که مرا خدای تو یا علی                             زده بر صحیفه دل رقم ز ازل ولای تو یا علی

با سلام و عرض تبریک به مناسبت عید سعید غدیر خم، عید ولایت و اکمال دین به ساحت مقدس قطب عالم امکان ولی الله الاعظم حضرت حجت ابن الحسن المهدی «عجل الله تعالی فرجه الشریف» و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و به جنابعالی و هیت محترم دولت از خداوند متعال کسب موفقیت در جهت اعتلای آرمان های الهی، پیشرفت و توسعه عدالت در استان ولایتمدار و شهید پرور اصفهان که مهد تمدن نبوی و علوی می باشد را آرزومندم و مراتب سپاس خود را از درگاه حضرت احدیت بخاطر توفیق حضور در این محفل نورانی اعلام می دارم.

بندگی خدا ایجاب می کند که نسبت به رفع نیاز دیگر بندگان او بی تفاوت نباشیم و نعمت هایی را که خداوند متعال ارزانی داشته است به نشانی شکر نعمت در اختیار محتاجانش قرار دهیم با این اقدام هم اعلام بندگی کنیم و هم نعمت جدیدی را متوجه خود سازیم که شکر تازه می طلبد.

شکر نعمت نعمتت افزون کند                           کفر نعمت از کفت بيرون کند.

جهموری اسلامی ایران فرصتی تاریخی ازشمند را در اختیار نهاده تا آنها که دل به خدمت مردم در راه کسب رضای الهی سپرده اند بدون توجه به اینکه وظیفه کیست خود آستین بالا زده و در این مسابقه ایثار پیش قدم  گردند و جلب نظر مولا و مقتدایشان حضرت مهدی امام عصر«عجل الله تعالی فرجه الشریف» را بنمایند و به فرموده حضرت ختمی مرتب:

من اصبح ولم يهتم بامور المسلمين فليس بمسلم‏

مردم این استان در همه صحنه ها از پیش قراولان کاروان تکریم -جود- سخاوتمندی و ایثار بوده اند کاروانی که سالهاست در این شهر ولایتمدار با بهره گیری از آموزه های قرآن و اهل البیت عصمت و طهارت به قصد خدمت به اقشار آسیب پذیر جامعه حرکت را آغاز کرده است. با امدادهای غیبی خدمات ارزشمندی را به مردم شریف این دیار  ارائه نموده است.

مؤید این سخن صدها مؤسسه خیریه ایست که همه با نام ائمه معصومین «علیهم السلام» و با بهره مندی از عنایات آن بزرگواران در گوشه و کنار این شهر بدون هیچ چشمداشتی به خدمت مشغول هستند و به جرات می توانیم بگوئیم آنچه مردم اصفهان به عنوان وظیفه بر دوش خود نهاده اند و سعی خود را در رفع نیاز حاجتمندان در همه ابعاد اجتماعی متمرکز کرده اند در هیچ نقطه ای از دنیا نظیر ندارد امید است این خدمات خالصانه که به قصد قربت و جلب رضای خداوند متعال و خشنودی قلب نا زنین حضرت مهدی «عجل الله تعالی فرجه الشریف» انجام می گیرد بتواند آرامش خاطر نیازمندان جامعه را به دنبال داشته باشد و این حرکت الهی با همکاری همه مسئولین دلسوز و خدوم تداوم یابد.

لازم می دانم در این بخش به بیان قسمتی از فعالیت های مؤسسات خیریه در حوزه های مختلف بپردازم:

در حوزه آموزش، فرهنگ و علوم اسلامی

مجمع خیرین مدرسه سازان استان اصفهان از بهترین معدل کاری در کشور برخوردار می باشد و این در حالیست که مؤسسات خیریه فرهنگی و کانون های فرهنگی مساجد برای بالا بردن سطح دانش عمومی جامعه و گسترش فرهنگ دینی با  برنامه ریزی های وسیع سخت افزاری و نرم افزاری با جدیت تمام مشغول خدمت هستند.

در حوزه کتاب و کتابخانه

بحمدالله برای اولین بار در کشور، مجمع خیرین کتابخانه ساز در حال شکل گیری می باشد و همچنین با احداث بزرگترین کتابخانه الکترونیکی و سامانه ذخیره سازی اطلاعات علوم اسلامی توانسته ایم کتب اسلامی و شیعی را روی میز مطالعه همه محققین و پژوهشگران و طالبان حق و علم و فضیلت در هر جای عالم قرار دهیم که این یکی از اقدامات ارزشمند فرهنگی و دینی در شهر تاریخی مذهبی اصفهان محسوب می گردد.

در حوزه اجتماعی

انجمن مددکاری امام زمان «عجل الله تعالی فرجه الشریف» با 40 سال سابقه سرپرستی و کفالت ایتام این شهر با ارائه خدمات مختلف به چندین هزار خانواده تحت پوشش مشغول انجام وظیفه می باشد که در نوع خود در کشور بی نظیر است در بعد تسهیل ازدواج جوانان دهها مؤسسه خیریه در راستای تامین جهیزیه و فراهم نمودن امکانات دیگر مشغول به خدمت هستند. مؤسسات خیریه دیگر در زمینه تامین وام قرض الحسنه ازدواج در ایم امر خداپسندانه فعالیت می نمایند و همچنین در راستای تسهیل ازدواج دانشجویان در دانشگاه صنعتی اصفهان اقدام به احداث 120 واحد مسکونی و 10 سالن چند منظوره نموده ایم که این اقدام نه تنها در کشور بی نظیر بوده بلکه خود زمینه ساز ازدواج دانشجویی می باشد.

در حوزه بهداشت و درمان و سلامت

مجمع خیریه های درمانی استان اصفهان با 30 سال سابقه و با همکاری مؤسسات خیریه بهداشتی درمانی و خیرین متدین حوزه سلامت و همچنین با همکاری صمیمانه و ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان و ریاست محترم و معزز آن جناب آقای دکتر شاهین شیرانی که بحق از مدیران دلسوز و ارزشی و خدوم استان اصفهان می باشند تا به امروز 950 میلیارد تومان در راستای ساخت و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی هزینه نموده اند بحمد الله مؤسسات خیریه درمانی در استان اصفهان در ابعاد گوناگون مشغول خدمت رساندن به بیماران استان هستند.

در حوزه مسکن

بحمد الله با تشکیل مجمع خیرین مسکن ساز استان اصفهان طرح احداث 14 هزار واحد مسکونی را در دستور کار خیرین قرار دارد  و چندین مجموعه مسکونی با استاندارد روز در دست ساخت می باشد همچنین مؤسسات خیریه دیگر از جمله خیریه امام حسین«علیه السلام» در امر ساخت و تعمیر نیازهای مصالح ساختمانی به اقشار آسیب پذیر جامعه در حال فعالیت می باشند.

در پایان با توجه به گستردگی استان اصفهان و وجود مناطق محروم در سطح استان و محرومیت های زیادی که علیرغم تلاش های همه مسئولین محترم و خیرین دلسوز هنوز جای کر و تلاش بسیار می باشد و انتظار داریم آن جناب و دولت خدمتگذاری و محترم خیرین و مؤسسات خیریه این استان را با عنایت به پیشنهادات ذیل یاری و مساعدت فرمائید.  

1.    جایگاه اختصاصی برای مؤسسات خیریه و خیرین در برنامه های توسعه کشور دیده می شود.
2.    هزینه های انجام شده توسط خیرین جزو مالیات آنها محسوب گردد.
3.    ارائه خدمات دولتی مانند برق آب گاز و ... به فعالیت ها و مؤسسات خیریه و عام المنفعه بصورت رایگان انجام پذیرد.
4.    ساخت مراکز بهداشتی درمانی از پرداخت عوارض شهرداری معاف گردند.
5.    کاهش بروکراسی اداری در خصوص کسب مجوزهای مرتبط با فعالیت های مؤسسات خیریه عام المنفعه.
6.    اختصاص اعتبارات خاص برای کمک به امور فرهنگی و نشر معارف اهل البیت علیهم السلام در راستای مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام و تشیع.
7.    اختصاص اعتبارات خاص برای کمک به تقویت بنیه مالی مؤسسات خیریه فعال در حوزه ازدواج جوانان.
8.    اختصاص اعتبارات خاص برای افزایش خدمت رسانی مؤسسات خیریه فعال برای کمک به بیماران خاص و صعب العلاج.

امیدوار هستم در این سفر با دستان با کفایت شما دلسپرده ولایت و مصوبات ارزشمند در راستای خدمت به اقشار آسیب پذیر موجب رضایت خداوند متعال و خشنودی قلب نازنین قطب عالم امکان ولی الله الاعظم حضرت حجت ابن الحسن المهدی «عجل الله تعالی فرجه الشریف» را فراهم نمائید.

عزت سلامتی و طول عمر با برکت برای مقام معظم رهبری و توفیق خدمت برای جنابعالی و همکاران محترمتان و جرعه نوشی از کوثر ولایت علوی و دردانه عالم حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا «سلام الله علیها» را آرزومندم.