مصاحبه سلاله السادات فخر الخیرین جناب آقای حاج سید عبدالمهدی موسوی آل طعمه

مصاحبه با

سلاله السادات فخر الخیرین جناب آقای حاج سید عبدالمهدی موسوی آل طعمه

در رابطه با حاج سیدحسین رضازاده 

تاریخ مصاحبه: 1391 شمسی

محل مصاحبه: تلفنی توسط خبرنگار یکی از رسانه های مکتوب اصفهان سال 1391 پس از معرفی ایشان به عنوان چهره ماندگار در دومین جشنواره خیرین سلامت استان اصفهان 

تاریخ و محل تولد: 1302 شمسی، تهران

تحصیلاتدیپلم نظام قدیم و درس خارج فقه و اصول

مسئولیت ها: موسس جامعه تعلیمات اسلامی، موسس و مدیرعامل بیمارستان سوم شعبان در جنوب تهران، موسس درمانگاه سید الشهداء (عیله السلام)، از بنیانگذاران موسسه فرهنگی طلوع، و بانی و ساعی مبتکر در صدها امور خیریه دیگر در کلیه نقاط کشور عزیز جمهوری اسلامی ایران

 

جنابعالی از چه تاریخی با جناب آقای حاج سید حسین رضازاده آشنا شده اید؟ چه خاطراتی دارید؟ لطفاً در چند جمله فعالیت های ایشان را بیان کنید؟

انّ آثارنا تدل علینا                                                                                                                                     فانظروا بعدنا الی الآثار

من سال‌‌های متمادی است با این فرزند فاطمه(س) آشنا هستم. حُسن خُلق، پشتکار، خلاقیت و ابتکار عمل به بهترین نحو، از بارزترین ویژگی‌‌های این برادر بزرگوار ماست. این سیّد‌ بزرگوار و این فرزند فاطمه(س) را اگر خواستید بشناسید باید به کارهای او نگاه کنید و ببینید در سی‌چهل سال گذشته، چه اقدامات ارزشمندی از او به‌جای مانده است و همین طور که در ابتدا بیان نمودم «انّ آثارنا تدل علینا، فانظروا بعدنا الی الآثار»؛ آثار هرکس، گویای خط‌مشی زندگی اوست.

اموری که من در جریان انجام آن بوده‌‌ام، ازجملة آن‌ها، احداث خوابگاه‌‌های متأهلین در دانشگاه صنعتی اصفهان که با یک شور و عشق و پشتکار عجیب ایشان همّت کردند و با دعوت بعضی خیّرین تهران و اصفهان این امر مهم را به‌نحو مطلوب به ثمر رساندند که این حرکت آبرومند به‌نام حضرت جوادالائمه(ع) مزیّن گردید و به‌عنوان یک فعالیت عام‌‌المنفعه در این دارالعلم و در جهت تسهیل ازدواج دانشجویان متأهل این دانشگاه مورد استفاده قرار گرفت.

مؤسسة تحقیقات و نشر معارف اهل‌‌البیت(ع) در اصفهان که انصافاً معماری زیبا، هنر اسلامی و نقش آیات قرآن مجید و روایات نورانی اهل‌‌بیت عصمت و طهارت(ع) همراه با زینت کاشی درب ورودی به اسماءالله و همچینن نقش اسماء ائمه(ع) در گنبد ورودی سالن اجتماعات آن، چشم هر بیننده‌‌ای را خیره می‌‌نماید، ازجمله آثار بابرکت و آبرومند این فرزند فاطمه(س) است.

خدمات این سیّد‌ بزرگوار و این صدیق گرامی ما در حوزة بهداشت و درمان و سلامت، ساخت درمانگاهی به‌نام امام علی ابن ‌‌موسی‌‌الرضا(علیه آلاف التحیه و الثناء) و همچنین الامام علی ا‌‌بن ‌‌ابی‌طالب(ع) و همچنین مشارکت در امر توسعه و ساخت مرکز درمانی فاطمیه که در یکی از مناطق محروم اصفهان است، ازجمله فعالیت‌‌های این خیّر بزرگوار است.

تا آن‌جا که من اطلاع دارم، حضور ایشان در ده‌‌ها مؤسسة خیریة بزرگ اصفهان، منشأ اثر و زبانزد خیّرین و نیکوکاران، خصوصاً مدیران این مؤسسات خیریه است.

این‌جانب با توجه به ظرفیت‌‌های ایشان و همّت عالی و طرح‌‌های ارزشمندی که در خصوص خدمات اجتماعی انجام داده‌اند، ایشان را به‌عنوان تولیت مسجد حجت اکبر، واقع در تهران، انتخاب نمودم.

برای این فرزند فاطمه(س) که از بهترین دوستان من است و من همیشه دعاگوی این سیّد‌ بزرگوار هستم، طول عمر با صحت و عزت از خداوند متعال خواهانم.