گفتگوی فیلم ساز مستند با آقای مهندس عبدالرضا یوسفیان

 

مصاحبه با

آقای مهندس عبدالرضا یوسفیان

عضو هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان اصفهان

در رابطه با حاج سید حسین رضازاده

تاریخ مصاحبه: 1395 شمسی

تاریخ و محل تولد: 1332 شمسی، اصفهان
تحصیلات: کارشناسی و رادیولوژی

 

جنابعالی با آقای رضازاده از چه زمانی آشنا شدید و ارزیابی شما از فعالیت های ایشان در حوزه خدمات اجتماعی و در بخش سلامت کشور و استان اصفهان چیست؟

آقای رضازاده از خیّرین شاخص و فعال و مدیری کارآمد است و در جامعة خیّرین از جایگاه ویژه‌‌ای برخوردار و مورد احترام هستند. ایشان مدیری توانمند و پیشتاز، به‌‌خصوص در امور خیر و عام‌‌المنفعه و مدیریت  و برنامه‌ریزی در حوزة سلامت هستند. شاهد این ادعا همة کارهایی است که انجام داده‌‌اند. این کارها، نشان‌دهندة ظرفیت و توان ایشان در اجرای کارهای بزرگ و همچنین تکامل ایشان در این مسیر است. ایشان توانسته‌‌‌‌اند جایگاه ویژه‌‌ای در جامعة خیّرین به‌عنوان یک مدیر توانمند کسب نمایند.

ایشان شخصیتی هستند که همیشه و در همة ساعات در دسترس و آماده کار هستند. 

آیا شما با مجموعه فعالیت های ایشان به ویژه با احداث مرکز سلامت امام علی بن ابیطالب (ع) آشنایی دارید؟

بله، این مرکز بهداشتی‌درمانی که طراحی فضای داخلی و نمای آن، همه، به ابتکار و همّت عالی و مدیریت شایستة ایشان انجام پذیرفته، به‌عنوان یکی از مراکز نمونه در کشور مطرح است. این مرکز با حضور وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جناب آقای دکتر محمدباقر لنکرانی، کلنگش در روز میلاد باسعادت امام علی ابن ‌‌ابی‌طالب(ع) با حضور جمعی از خیّرین و مقامات بر زمین زده شد و در مدت هیجده ماه با کوشش ایشان این مجموعه با حضور وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سرکار خانم دکتر مرضیه وحید دستجردی، به بهره‌‌برداری رسید. 

این مرکز بهداشتی‌درمانی با طراحی داخلی بسیار زیبا و همچنین طرح نمای آن که برگرفته از نمادهای اسلامی و هنرهای کاشی‌‌کاری و کاشی‌‌های منبعث از طرح‌‌های سنّتیِ اِسلیمی ایرانی‌اسلامی شکل گرفته است، چشم هر بیننده‌‌ای را خیره می‌‌سازد.

این مرکز سلامت با ارائة همة خدمات درمانی سرپایی در منطقه‌‌ای بسیار محروم ساخته شده و با مدیریت و ادارة دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و مرکز بهداشت، مشغول ارائة خدمات به جامعه است.

به عنوان همکار آقای رضا زاده در مجمع خیرین سلامت، از فعالیت های ایشان برایمان بگویید.

مجمع خیّرین سلامت کشور و بهتبع آن، مجمع خیّرین سلامت استان اصفهان از سال 1385 فعالیت خود را شروع کرد. آقای رضازاده به‌عنوان چهره‌‌ای شاخص و توانمند، به‌عنوان مدیرعامل مجمع، هم از طرف جناب آقای حاج سیّد رضا نیّری و هم به انتخاب اعضای هیئت‌مدیره، سکان‌‌داری این مجمع را پذیرفته است که بحمدالله کارنامة فعالیت ایشان مشحون از خدمات ارزشمند و اجرای طرح‌‌ها و برنامه‌‌های تأثیرگذار در حوزة سلامت بوده است؛ ازجمله اوّلین همایش تجلیل از خیّرین و واقفین که در باغ‌موزة چهلستون با حضور حدود هزار نفر از خیّرین و همچنین علمای شاخص و برجسته و مسئولین عالی‌‌رتبة کشوری و استانی و مقام عالی وزارت، همراه با تجلیل از چهره‌‌های ماندگار، خیّرین برتر، واقفین و نام‌آوران حوزة سلامت برگزار گردید و واقعاً در نوع خود بی‌‌نظیر بود. در همین راستا، برگزاری همایش «ایثار ماندگار»، ویژة پیوند اعضا و دومین همایش تجلیل از خیّرین و واقفین عرصة سلامت، از نظر جمعیتی که در آن زمان گرد هم آمدند، کار بسیار سختی بود و نیاز به مدیریت شایسته و عالی داشت و همچنین دومین همایش که در سپاهان‌‌شهر برگزار شد و آن هم به‌نوبة خود قابل تقدیر بود.

چه ویژگی های منحصر به فردی در آقای رضازاده سراغ دارید؟

ایثار، همّت عالی، هدف متعالی و افق دید وسیع، گذشت مالی، مدیریت هدفمند، همراه برنامه‌‌ریزی جامع و کامل و حُسن خُلق، از ویژگی‌‌های خاص ایشان است. البته این مواردی که بیان شد، در فطرت و وجودش نهادینه گشته و به نظر من بخشش و گذشت در نهاد ایشان به‌عنوان یک فرهنگ متعالی انسانیت به منصة ظهور رسیده است. بارها در صحبت‌‌هایشان گفته‌‌اند که اگر پذیرش جامعه و همکاری مسئولین در فراهم‌‌نمودن عرصه و میدان برای ایشان همراه شود، آمادة ارائة برنامه‌‌ها و طرح‌‌‌های چشم‌‌گیر و بلندپروازانه‌‌ای برای برطرف کردن نیاز جامعه هستند.

اگر بخواهید آقای رضا زاده را توصیف کنید چگونه بیان می کنید؟

در درجة نخست ایشان را مدیری لایق می‌‌دانم. به نظر من، ایشان هر جا باشد، ناخودآگاه رهبری گروه را به‌دست می‌‌گیرد. این موضوع در فطرت و وجودش قرار دارد. ایشان در جلسات و مجامع، اوّلین کسی است که بحث و صحبت را شروع می‌‌کند و آخرین نفری است که بحث را جمع‌بندی و نتیجه‌‌گیری می‌‌کند. من ویژگی برتر ایشان را در مدیریت قوی و درستش می‌‌دانم.

از خوابگاهی که برای دانشجویان دانشگاه صنعتی ساخته چه اطلاعاتی دارید؟

این خوابگاه‌‌ها در پنج بلوک و صدوبیست واحد برای تسهیل در امر ازدواج دانشجویان در دانشگاه صنعتی اصفهان توسط ایشان احداث گردیده و با امکانات بسیار خوبی در اختیار دانشجویان متأهل این دانشگاه قرار گرفته است.

اگر نکته دیگری را لازم می دانید اشاره کنید، بفرمایید.

به نظر می‌‌رسد که آقای رضازاده حمایت و حامی و پشتیبان قوی و وفادار می‌‌خواهد. اگر این حمایت‌‌ها و پشتیبانی‌‌ها بجا و به‌‌موقع از طرح‌‌ها و ایده‌‌های ایشان بشود، ان‌شاءالله می‌‌توانیم در آینده از وجود ایشان و ظرفیت‌های خدادادی مدیریتی ایشان در کارهای خیر و عام‌‌المنفعه بیشتر استفاده کنیم.