افتتاح ساختمان مرکزی دیابت استان اصفهان

عصر پنجشنبه مورخ 20 آبان ماه 1395 طی مراسم باشکوهی با حضور جامعه خیرین، معاونت توسعه مديريت و منابع انساني استانداری؛ جناب آقای سیستانی، معاونت دانشگاه علوم پزشکی جناب آقای دکتر صانعی و اصحاب رسانه، افتتاح ساختمان مرکزی انجمن دیابت استان اصفهان صورت پذیرفت.

در این مراسم ابتدا آیاتی از کلام الله مجید توسط آقای دکتر نیکدستی قرائت و سپس خیرمقدم و گزارشی از مراحل ساخت این مجموعه توسط مدیرعامل انجمن دیابت به حضار ارائه گردید.

در ادامه معاون محترم استاندار طی سخنان کوتاهی ضمن تقدیر و تشکر از این حرکت انسان دوستانه و لزوم گسترش فعالیت های این خیریه برای دست اندرکاران آن آرزوی توفیق نمود.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز در آیین افتتاحیه گفت: از 500 هزار نفر بیمار دیابتی استان اصفهان حدود 300 هزار نفر ساکن شهرستان اصفهان هستند. دکتر حمید صانعی در ادامه با اشاره به طرح تحول سلامت و برنامه‌ریزی برای کنترل بیماری‌های غیرواگیر در 3 سطح افزود: سطح اول نصب مراکز بهداشتی روستایی در روستاها و مراکز بهداشتی شهری در شهرها و حاشیه شهرهااست. وی گفت: هر 12هزار و 500نفر بیمار مبتلا به دیابت زیر پوشش یک پایگاه بهداشتی قرار می‌گیرند و در این پایگاه بهداشتی 300 آیتم بهداشتی برای هر فرد جمع‌آوری و مورد استفاده قرار گرفته می‌شود.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بابیان اینکه هر 4 پایگاه بهداشتی زیر پوشش کنترل و مدیریت یک مرکز جامع سلامت است افزود:دانشگاه علوم پزشکی اصفهان موفق به تکمیل مراکز بهداشتی در همه روستاها و شهرهای زیر50 هزارنفر استان اصفهان شد. حمید صانعی گفت: این دانشگاه همه امکانات لازم برای درمان بیماران دیابتی در هر مرکز بهداشتی را تأمین کرده و موظف است تا پایان امسال مرکز بهداشت استان را هم زیر پوشش قرار دهد.

احمد نیلفروشان مدیرعامل موسسه خیریه دیابت اصفهان هم دراین آیین گفت: این مرکز در زمینی به مساحت 900 مترمربع در 6 طبقه که شامل آزمایشگاه، داروخانه، مرکز قلب و چشم، روانشناسی، غربالگری ، آموزش و مددکاری ساخته و افتتاح شده است

در پایان جلسه از دو نفر از خیرین به نامهای حاج سیدحسین رضازاده و آقای موسوی که نقش اساسی در به ثمر نشستن این بنای فاخر داشتند با اهدای تابلوی نفیسی قدردانی به عمل آمد.