افتتاح مجتمع درمانی، خدماتی و فرهنگی حضرت قمر بنی هاشم (ع) نجف آباد

فاز اول مجموعه درمانی اداری خیریه حضرت قمر بنی هاشم «علیه السلام» روز یکشنبه مورخ 1395/10/5 ساعت 19 شب با حضور قائم مقام معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت و درمان جناب آقای دکتر ایازی و هیئت همراه، ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان جناب آقای دکتر اصغری و هیئت همراه،  مدیرکل و معاونت زندانهای استان اصفهان و هیئت همراه، جناب آقای صدیقی پور مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خیریه امام موسی کاظم «علیه السلام»، ریاست محترم مجمع خیرین سلامت استان جناب آقای رضازاده، اعضاء هیئت مدیره خیریه های حضرت ابوالفضل «علیه السلام» اصفهان، انجمن خیریه امام حسین «علیه السلام»، انجمن خیریه بیماران تالاسمی و دیگرخیریه های استان، حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا حسناتی امام جمعه محترم شهرستان نجف آباد، جناب آقای مظفر نجفی فرماندار محترم شهرستان، جناب آقای مهندس مسعود منتظری شهردار محترم، جناب آقای گودرزی ریاست محترم و ریاست و اعضاء محترم شورای اسلامی شهر و شهرداری های مناطق نجف آباد، ریاست محترم بیمه تامین اجتماعی جناب آقای زمانی، فرماندهی محترم نیروی انتظامی جناب سرهنگ خدادوست و اعضاء محترم خیریه های نجف آباد، خیریه سالمندان  جناب آقای دکتر پوراسماعیلی و هیئت همراه، انجمن خیریه دیابت جناب حناب آقای شاهپوری و هیئت همراه، انجمن خیریه امام حسین «علیه السلام» و هیئت همراه، انجمن خیریه امام سجاد «علیه السلام» و هیئت همراه و دیگر خیریه های نجف آباد افتتاح گردید.

این مجموعه که در جنب پارک لاله احداث شده شامل سالن اجتماعات، درمانگاه تخصصی، فوق تخصصی و ساختمان اداری می باشد. در فاز بعدی قرار است مرکز و دیالیز و درمانگاه بیماران سرطانی احداث شود.

در این مراسم جناب آقای دکتر افلاکیان ریاست محترم هیئت مدیره خیریه ضمن خیرمقدم گوئی گزارشی از اهداف تاسیس این خیریه ارائه داد.

سپس حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا حسناتی امام جمعه محترم شهرستان در رابطه با خدمتی که خیرین به مردم نیازمند انجام می دهند مطالبی بیان داشتند و فرمودند که پیش خدا اجر و مزدی بسیار دارد.

جناب آقای علی سلیمان نژاد مدیرعامل محترم انجمن خیریه ضمن خوش آمدگوئی و خیرمقدم به میهمانان عزیز و خیرین گرامی که همیشه یار و همراه خیریه می باشند فرمودند که در حال حاضر4300 بیمار از غرب تحت پوشش این خیریه می باشند و تعداد 22 دستگاه دیالیز در 4 شیفت در بخش دیالیز حضرت ابوالفضل «علیه السلام» بیمارستان شهیدمحمد منتظری در خدمت بیماران دیالیزی می باشد. و در ادامه فرمودند که این مجموعه در بیش از 10000 متر زیربنا  با کمک خیرین احداث گردیده است.

جناب آقای دکتر محمدهادی ایازی قائم مقام معاون امور اجتماعی و وزیر بهداشت و درمان در این مراسم اظهار داشت: حوزه‌های سلامت در جامعه دارای چنان گستردگی است که دولت به تنهایی نمی‌تواند با آن مواجه شود.

وی افزود: این یک واقعیت است که تمام حوزه سلامت در معرض تهدید است و دولت خودش را موظف می‌داند که با وجود تمام کمبودها و محدودیت‌های مالی که با آن‌ها مواجه است با طرح تحول سلامت گوشه‌ای از شایستگی مردم را ارج نهد.   

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی به چهار رکن سلامت و نسبت آن با وضعیت جامعه ایران اشاره کرد و گفت: وجود 5 میلیون بیمار دیابتی، 5/5 میلیون در آستانه بیماری دیابت، 350 هزار بیمار سرطانی که هر سال 90 هزار نفر به این بیماران اضافه می‌شود، 65 هزار بیمار ms و 700 هزار بیمار آلزایمری تنها بخشی از نگرانی‌ها در حوزه سلامت جسمی است.

ایازی در ادامه تصریح کرد: در حوزه سلامت روانی 6/23 درصد دارای اختلالات و نشانگانی از اختلالات روانی هستند و 12 درصد نیز افسردگی دارند؛ در حوزه سلامت اجتماعی نگرانی‌هایی درباره آسیب‌های اجتماعی وجود دارد که از هر 4 ازدواج یک مورد طلاق صورت می‌گیرد، وجود بیش از یک میلیون معتاد نیز از آسیب‌هایی است که کل خانواده را تهدید می‌کند.

وی درباره سلامت معنوی نیز اذعان کرد: جنگ نرم و هجمه‌های فرهنگی این بعد از سلامت را دچار تهدید و نگرانی کرده و اگر یک خیریه بخواهد کار خیری انجام دهد باید هر 4 حوزه سلامت را مد نظر قرار دهد که در کنار کمک به سلامت جسمی فرد، ابعاد سلامت روانی، اجتماعی و معنوی فرد نیز مورد توجه قرار گیرد.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی درباره اقدامات خیران در حوزه سلامت نیز خاطرنشان کرد: در مدیریت نظام سلامت در سطح کشور با محوریت خیران اقدامات بسیار خوبی انجام شده که در سال 94 خیران یک هزار میلیارد تومان و در شش ماهه اول امسال نیز حدود 780 میلیارد تومان در توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت مشارکت داشتند.

وی درباره وضعیت استان اصفهان و کمک خیران در عرصه سلامت نیز بیان داشت: در استان اصفهان تعهداتی که در این 6 ماهه اول سال از سوی خیران استان صورت گرفته در حدود 60 میلیارد تومان بوده که این گونه امور خیریه در اقصی نقاط کشور در حال انجام است.

ایازی درباره طرح تحول سلامت و اقدامات دولت نیز گفت: با وجود محدودیت‌هایی که دولت در تأمین منابع بودجه با آن‌ها روبرو است و با وجود تمام مشکلات حمایتی و قصوری که ما در خدمت‌رسانی در برابر این همه شایستگی مردم داریم، در طرح تحول سلامت در این شهرستان حدود 20 میلیارد تومان هزینه شده است.

از طرف کانون انجمن ماشین سازان به جناب آقای مهندس همتی ها که عضو هیئت مدیره انجمن خیریه حضرت قمر بنی هاشم «علیه السلام» می باشد که در کارهای خیر و چهره صنعت بوده، لوح تقدیر و سپاس هدیه گردید. همچنین در انتهای مراسم از طرف رئیس هیئت مدیره و مدير عامل مجمع خیرین سلامت استان اصفهان، لوح تقدیری به جناب آقای علی سلیمان نژاد مدیرعامل انجمن خیریه حضرت قمر بنی هاشم «علیه السلام» نجف آباد به پاس تلاشهای بی شائبه ایشان در راستای بنیانگذاری انجمن و احداث مجمع خدمانی درمانی و فرهنگی حضرت قمر بنی هاشم «علیه السلام» اهداء گردید.

گالری تصاویر مراسم افتتاح مجتمع درمانی، خدماتی و فرهنگی حضرت قمر بنی هاشم (ع) نجف آباد