برگزاری آیین نکوداشت استاد رجب علی راعی

مراسم نکوداشت استاد رجبعلی راعی هنرمند برجسته قلمزنی با حضور حجت الاسلام ارزانی مدیرکل و پرویز طاهری سرپرست معاونت فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، امام جمعه، فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نجف آباد و هنرمندان استان اصفهان روز پنجشنبه 2 شهریورماه در مجموعه فرهنگی ورزشی بهار شهر دهق نجف آباد برگزار شد.
در ابتدای این آیین پس از تلاوت قران و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نجف اباد با خیر مقدم به میهمانان و شرکت کنندگان، گزارشی از روند برگزاری نکوداشت ارائه نمود .
پخس تیزر منتخب مستند زندگی و کار استاد رجبعلی راعی ،  سخن کوتاه استاد نادری پیرامون هنر قلمزنی و استاد راعی ، سخنرانی کوتاه ابوالفضل ابوترابی نماینده مجلس ، اجرای موسیقی دلنواز" نی " توسط استاد منوچهر غیوری ، خیر مقدم و سخنان کوتاه امام جمعه دهق ، اجرای موسیقی سنتی گروه آقای بطلانی ، سخنرانی سهراب مظفر نجفی معاون استاندار و فرماندار نجف آباد از جمله برنامه های این نکوداشت بود.
حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در مراسم نکوداشت استاد راعی با تبریک آغاز هفته دولت و باتشکر از تمام دست اندرکاران برگزاری این مراسم گفت: هنرمندان استان همگی به استاد راعی علاقه مند هستند و او را دوست دارند چرا که ایشان نه تنها در هنر بلکه در حسن خلق، تواضع و فروتنی هم سرآمد هستند.
وی با اشاره به آیه"الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه" اظهار کرد: انسان یک بعد مادی دارد که از خاک آفریده شده و یک بعد معنوی دارد که با نفخه الهی به موجودی آسمانی و معنوی تبدیل میشود و خداوند زمین و آسمان را برای این انسان مسخر کرده است.
حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه "تتنزل علیهم الملائکه" برای انسان هنرمند قویا اتفاق می افتد، تصریح کرد: هرچه ارتباط انسان با خدا قوی تر باشد جهان را زیباتر دیده و آثار هنری بهتری خلق می کند و هنرمندان باید به خود ببالند که خداوند به آنها توفیق داده توانایی خود را در قالب هنر نمایش دهند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه خداوند از هنرمند تقدیر کرده و و هنرمندان باید به خود ببالند که خداوند به آنها توفیق داده که توانایی خود را در قالب هنر نمایش دهند. وی گفت: هنر تنها منحصر در هنرهای هفتگانه نیست اظهار امیدواری کرد خداوند به همه ما نگاه هنرمندانه به هستی را عنایت فرماید.
وی افزود: شهید مدافع حرم محسن حججی نیز که سرش را در راه خدا و اهل بیت علیهم السلام تقدیم کرد هنرمندی به تمام معنا و هنرآفرین است چراکه شهادت هنر مردان خداست.
پایان بخش این نکوداشت سخنان کوتاه استاد راعی و اهدای هدایای شرکت کنندگان به ایشان بود که از جمله آنان، اهدای قاب یادبود مدیرعامل موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت علیهم السلام به استاد رجبعلی راعی به پاس خدمات ارزشمند ایشان در حوزه هنر بود.
برگزاری نمایشگاه آثار قلمزنی استاد راعی و بازدید شرکت کنندگان از آن، رونمایی از تابلو تندیس سردار هاشمی در یکی از میادین شهر دهق اثر استاد راعی، نام گذاری خیابانی به نام استاد راعی در دهق از برنامه های جنبی این نکوداشت بود.