تسلیت به مناسبت درگذشت دکتر سید محمد باقر کتابی؛ 97/01/23

 

 
إنّا لله و إنّا إليهِ رَاجعُون
رِجَالٌ لَا تُلْهِيهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَيْعٌ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ وَإِقَامِ الصَّلَاةِ وَإِيتَاءِ الزَّكَاةِ يَخَافُونَ يَوْمًا تَتَقَلَّبُ فِيهِ الْقُلُوبُ وَالْأَبْصَارُ
مردانى كه نه تجارت و نه داد و ستدى، آنان را از ياد خدا و برپا داشتن نماز و دادن زكات، به خود مشغول نمى‌دارد، و از روزى كه دلها و ديده‌ها در آن زيرورو مى‌شود مى‌هراسند.
(نور/37)
 
ارتحال عالم متّقی، مردی متواضع، محقق عالی مقام جناب آقای دکتر سیدمحمدباقر کتابی را به جامعه علمی و بیت مکرم ایشان تسليت عرض می نمایم.
بدون شک خدمات برجسته و خالصانه آن استاد عامل و افتخار حوزه و دانشگاه در کسوت تدریس و خدمت به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه معارف امیرالمومنین و سید الساجدین(ع) که سال ها از طریق او ابلاغ گردید، خداوند با معلمین معصومش محشورش فرماید.
او که عمری از محضر اساتیدی برجسته همچون حاج رحیم ارباب، حاج میرزا علی آقا شیرازی، آیت الله حاج شیخ مهدی نجفی، آیت الله سیدحسین خادمی و  آیت الله سیدعبدالحسین طیب تلمذ نمود، آثار مکتوب آن استاد برجسته در حوزه علوم اهل بیت عصمت و طهارت، نهج البلاغه، رجال اصفهان در علم و عرفان و ادب و هنر، چون مشعلی فروزان در آسمان علم و دانش خواهد درخشید.
نام و یاد او برای همیشه در تاریخ پرافتخار خادمان به مکتب گهربار و نورانی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) جاودانه خواهد بود. 
از خداوند منان برای آن استاد عالی قدر بهترین پاداش صالحان و همجواری با حضرات معصومین در بهشت برین و بهره مندی از عنایات خاصه ولی اللّه الاعظم حضرت مهدی(عج) و صبر و شکیبایی و طول عمر برای بازماندگان را آرزومندم.
 
 

 

سید حسین رضازاده
تولیت و مدیرعامل موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت (ع) اصفهان
1397/01/23