سومین شب شعر مناجات با خدا و سوگ علی (ع)

دبیر انجمن چکامه سرا اصفهان گفت: سومین شب شعر مناجات با خدا و سوگ علی «علیه السلام» با حضور شاعران، هنرمندان و فرهیختگان استان اصفهان و با همکاری بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان جمعه شب مورخ ۲۶ خردادماه در سالن اجتماعات مؤسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت «علیهم السلام» برگزار شد.
 
شاعران اشعار خود را شامل شعر کلاسیک و شعر نو در دو بخش مناجات با خدا و سیره حضرت علی «علیه السلام» به دبیرخانه انجمن ارسال کردند. طی فراخوان 9 روزه این رویداد، تعداد 120 شعر از ۵۵ شاعر از ۷ استان به دبیرخانه این رویداد فرهنگی ارسال شد. 
 
پس از بررسی اولیه، 95 شعر مرتبط با موضوع این شب ‌شعر برای داوری به بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان ارسال شد.
 
وی اضافه کرد: داوری آثار ارسالی به سرپرستی جواد محقق شاعر پیشکسوت و کارشناسان شعر این دفتر انجام می‌ گیرد و شاعران در دو بخش، برگزیده و ‌تقدیر معرفی می‌ شوند. داوری این اشعار داوری بدون نام و به روش کدگذاری انجام می شود تا عدالت در مورد آنها رعایت شود.
 
سپس، 14 شاعر به‌ صورت برگزیده معرفی شدند و به برگزیدگان این شب‌ شعر شامل سید مجید موسوی، سید جواد احمدی، علی فردوسی، محسن سلطانی مریم مقدم از اصفهان، محمود خان احمدی، مهدی رضایی آدریانی، آنیسا معظمی و محمدحسین صفاریان از خمینی‌ شهر، سیده تُکتم حسینی از قم، خدابخش صفا دل از مشهد، رضا نیکوکار از رشت، نازنین امارلو از نیشابور، لوح تقدیر و جایزه اهدا گردید.
 
مدیر انجمن چکامه‌ سرا اصفهان از انتشار اشعار برگزیده و قابل ‌تقدیر در قالب یک مجله الکترونیکی خبر داد.
 
وی با اشاره به برگزیده شدن طرح این شب شعر از سوی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در سال ۹۶ گفت: در نخستین جشنواره انجمن های ادبی کشور، انجمن چکامه سرا اصفهان توانست جزو 20 انجمن برگزیده کشور از سوی هیات داوران انتخاب شود.