مراسم یادواره فاطمه پرورش با عنوان «دختر آسمانی»

مراسم یادواره فاطمه پرورش با عنوان «دختر آسمانی» در سالروز رحلت رهبر انقلاب اسلامی و سالروز اهدای اعضای بدن این نخبه قرآنی در سالن اهل بیت اصفهان برگزار شد. در این مراسم آیت الله ابوالحسن مهدوی، نمایندگان شورای شهر اصفهان، معاونین شهردار اصفهان، مسئولین اداره آموزش و پرورش، دوستان و خانواده مرحومه فاطمه پرورش حضور داشتند.
آیت الله مهدوی در خصوص شخصیت فاطمه پرورش به عنوان یک حافظ قرآن اشاره کرد و بیان داشت: انس با قرآن باعث می شود تا شخصیت فرد به بلوغ برسد و رفتار مرحومه پرورش نماد این حرف است، احترامی که این جوان به خانواده خود می گذاشت نشان از احترامی است که قرآن در احسان به والدین به آن توصیه می کند.
وی خطاب به جوانان حاضر در جلسه گفت: اگر کسی با قرآن آشنا باشد ولی رضایت پدر و مادر خود را نداشته باشد، رضایت خدا را جلب نکرده است. قرآن حافظه انسان را تقویت می کند و باعث می شود در درس خواندن نیز موفقیت حاصل شود.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: انسان با قرآن تربیت می شود و دوری از قرآن انسان را از عمل صحیح دور می سازد، جوانان باید ابتدا قرآن را حفظ کرده، سپس به ترجمه و تفسیر آن احتمام بورزند. کسی که قرآن را حفظ می کند با ترجمه آن نیز آشنا می شود و سپس به آن عمل می کند و قرآن راه را به اون نشان می دهد.

نوشته های پرورش امروز کتاب می شوند

مدیر سابق مرکز استعدادهای درخشان اصفهان در مورد شخصیت فاطمه پرورش گفت: ققنوس در آتش زاده می شود و داستان فاطمه پرورش مانند افسانه ققنوس بود، فاطمه همه چیزش الگو بود و اهدای اعضای وی در روز فوت امام راحل خود نمونه دیگر از این ویژگی ها بود.
دلاوری ادامه داد: فاطمه شاعر بود و در نوشته های خود نوشت " خدایا برای تو می نویسم و برایم مهم نیست که کسی غیر از تو این ها را بخواند" و امروز نوشته های او کتاب می شود، این از برکت شخصیت ویژه او بود که در اثر حفظ قرآن به وی عطا شده بود، فاطمه بارها به روی سن آمده و در عرصه های مختلف از او تقدیر می شد.
در این مراسم دوستان فاطمه به بیان خاطرات خود با فاطمه پرداختند و از حافظان نوجوان قرآن تقدیر شد.
این یادواره توسط کمیته فرهنگ عفاف و پوشش سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان و با مشارکت جامعه القرآن کریم استان اصفهان با هدف  الگوسازی شخصیت های بزرگ استان برگزار شد .
فاطمه پرورش در سن 3 سالگی با قرآن آشنا شد و به برکت انس با آن در 13 سالگی حافظ قرآن شد. در سال ۹۱ حائز رتبه دوم ستاره دخت ایران شد؛ همچنین وی رتبه های قرآنی، علمی، المپیاد ادبی، سرود و تواشیح را کسب کرده بود و درآخرین بهار زندگی‌اش موفق به اخذ مدرک کارشناسی علوم قرآنی و حدیث شد.
 فاطمه پرورش در تاریخ هشتم خرداد سال 1393 در سن 18 سالگی در اثر آتش سوزی که در منزل پشتی خانه شان در اثر دود و آتش دچار مرگ مغزی شد و به وصیت وی اعضای بدنش اهدا شد.

تصاویر مرتبط

مراسم یادواره فاطمه پرورش با عنوان «دختر آسمانی»؛ سالن اجتماعات مؤسسه اهل البیت علیهم السلام؛ 1395/3/14