مقتل خوانی و قرائت زیارت ناحیه مقدسه؛ تاسوعا و عاشورای 1438

امام صادق «علیه السلام»
چهار هزار فرشته نزد قبر سيدالشهدا «عليه السلام» ژوليده و غبارآلود، تا روز قيامت بر آن حضرت مى گريند.
(كامل الزيارات، ص 119)

مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی طبق سنوات گذشته با استقبال کم نظیر عاشقان و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت «علیهم السلام» در سالن اجتماعات حضرت خدیجه کبری «سلام الله علیها» مؤسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت «علیهم السلام» برگزار گردید.

مراسم روز تاسوعا با تلاوت کلام الله مجید توسط قاری بین المللی، جناب آقای دکتر مسعود نیکدستی آغاز و قرائت زیارت ناحیه توسط ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت «علیهم السلام» آقایان؛ حاج مجید ربانی، حاج مجید صابری، و محمدرضا مسعودی و با نوحه خوانی و عزاداری برای حضرت ابوالفضل العباس «علیه السلام» ادامه یافت.

سخنران این مراسم، حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای حاج شیخ حسن یوسفی بیاناتی را در باب فضایل و مناقب حضرت ابوالفضل «علیهم السلام» ایراد و سپس مقتل حضرت ابواالفضل «علیه السلام» را برای حاضرین بیان نمودند.

مراسم روز عاشورا با تلاوت کلام الله مجید توسط دو چهره شاخص قرآنی آقایان؛ بنایی وطن و قوام نیا اجرا گردید. سپس آقایان؛ شاهزیدی معروف به خروش اصفهانی و منصوری، دو نفر از شاعران آئینی، اشعار و مرثیه هایی در وصف واقعه عاشورا به عزاداران و حضار در جلسه ارائه نمودند و با زیارت ناحیه مقدسه توسط ذاکرین اهل بیت «علیهم السلام» آقایان؛ حاج مجید ربانی و حاج محمدرضا مسعودی قرائت و مراسم عزاداری و نوحه خوانی و سینه زنی انجام پذیرفت.

در این مراسم با عنایت به اینکه زیارت ناحیه مقدسه یک روضه و مقتل کامل و سوزناک در غربت و مظلومیت سید و سالار شهیدان و شهدای کربلا به حساب می آید، همه عزاداران و سوگواران حاضر در سالن، همنوا با امام زمان خود در رثای سالار شهیدان اشک ماتم ریختند.

اجرای برنامه سخنرانی توسط جناب آقای فقیهی از جامعه القرآن در رابطه با معرفت و معنویت عزاداری و اینکه هدف اصلی از برپایی مراسم های عزاداری سید و سالار شهیدان بصیرت افزایی و معرفت اندوزی است و باید همراه با آموزش مفاهیم نهضت حسینی باشد، از دیگر برنامه های عاشورای حسینی بود.

در ادامه مقتل خوانی حضرت اباعبدالله الحسین «علیهم السلام» توسط خطیب توانا حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ حسن یوسفی برگزار گردید.

گفتنی است این مراسم در بعداز ظهر روزهای سه شنبه 20 و چهارشنبه 21 مهرماه 1395 برگزار گردید که جمعیت در مقایسه با سال های قبل، بسیار چشمگیر بود به طوری که در پیاده روهای منتهی به مؤسسه نیز حضور جمعی از دلدادگان حسینی به چشم می خورد.