نشست هم اندیشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با مدیران قرآنی استان

نشست هم اندیشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با مدیران قرآنی استان با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری در این جلسه با ابراز خرسندی از حضور در این جلسه گفت: اصفهان شهری مذهبی با مردم متدین و مومن است و ما نیز تمام تلاش خود را برای فعالیت در حوزه قرآن انجام می دهیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان یکی از اصلی ترین و ارزشمندترین علاقه های خود را خدمت به محضر قرآن دانست و خاطرنشان کرد: بسیار خوشحالم در استانی فعالیت دارم که در حوزه های فرهنگی از جمله قرآن سرآمد است.
حجت الاسلام انصاری یکی از برکات نظام اسلامی را احیای دوباره قرآن دانست و با اشاره به پیاده روی اربعین تصریح کرد: اتفاقاتی نظیر برپایی مجالس اهل بیت(علیهم السلام) در طول سال در کشور و همچنین پیاده روی اربعین از جمله برکات قرآن است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان مقابله با جنگ نرم را یکی از اصلی ترین موضوعات فرهنگی حال حاضر دانست و گفت: تهدید در زمینه جنگ نرم در مدت پس از دفاع مقدس بیشتر شده است؛ بحث اقتصادی و جنگ نرم از جمله موضوعات اصلی کشور بوده و راه رهایی از این دو مسئله توسل به قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) است بنابراین مهمترین راهبرد ما در مقابل جنگ نرم دشمن توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و عترت است.
وی با بیان اینکه یکی از اصلی ترین وظایف متولیان فرهنگی تلاش در زمینه قرآن بوده و کار در زمینه قرآن نیازمند پختگی، برنامه ریزی، فکر و اندیشه است؛ تصریح کرد: در کار قرآنی خستگی و کندشدن معنایی ندارد و لازم است وقت، آبرو، جان و مال خود را در راه قرآن مصروف بداریم.
حجت الاسلام انصاری با تاکید بر لزوم ایجاد نهضت قرآنی اظهار کرد: باید فضای کشور ما از جمله صنعت، هنر، فرهنگ و... قرآنی شود و این موفقیت در سایه تعامل، همدلی و همراهی است و تمام متولیان و دستگاه های قرآنی  باید در هدف گذاری همدل و متحد باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تاکید بر لزوم توجه به فعالیت های قرآنی در سنین پیش از دبستان خاطرنشان کرد: والاترین فعالیت در کار قرآنی توجه به معانی قرآن است و خادمان قرآنی باید جهت گیری اصلی خود را معارف قرآنی در تفسیر و تالیف قرآن قرار دهند و از تمام ظرفیت ها استفاده نمایند.
وی با بیان اینکه لازم است هنر در خدمت قرآن فعالیت نماید، تصریح کرد: لازم است روحیه و فکر خادمان قرآن را تقویت نمود و متولیان قرآنی برای بهبود شرایط خادمان قران تلاش نمایند همچنین فعالیت های قرآنی از مرکز استان به شهرستان ها و روستاها تسری یابد.
حجت الاسلام انصاری همچنین در انتها بر برگزاری جلسات اندیشه ورزی قرآن و عترت به منظور انسجام فعالیت های قرآنی و تصمیم سازی در این زمینه تاکید نمود.
خاطرنشان می شود، جلسه معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با مدیران قرآنی استان با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین صادقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام و المسلمین اروجی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام و المسلمین معتمدی مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد و حجت‌الاسلام و المسلمین یعقوبی مسئول دفتر قرآن و عترت استان ۲۹ آبان در موسسه اهل بیت(علیهم السلام) اصفهان برگزار شد.