پنجمین گردهمایی دانش آموختگان دانشگاه صنعتی اصفهان

پنجمین گردهمایی دانش آموختگان دانشگاه صنعتی اصفهان، 15 شهریورماه و همزمان با ولادت حضرت امام هادی (علیه السلام) و چهلمین سالگرد تأسیس دانشگاه صنعتی، با حضور هیئت رئیسه و مدیران عالی رتبه دانشگاه صنعتی، شخصیت های هنری، و همچنین مدیرعامل موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت علیهم السلام جناب آقای حاج سیدحسین رضازاده در تالار شیخ بهایی دانشگاه برگزار شد.
 
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در این مراسم با تبریک ولادت امام علی النقی(علیه السلام) و عید سعید غدیر خم، فرا رسیدن چهلمین سال تأسیس این دانشگاه را گرامی داشت و گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان بخشی از حیات همگی ماست و زندگی ما تحت تأثیر این دانشگاه قرار گرفته است.
 
دکتر سید محمود مدرس هاشمی با تأکید بر این که دانشگاه صنعتی اصفهان یک دانشگاه پرافتخار و پر از داشته‌های مطلوب است، افزود: 50 هزار دانش آموخته این دانشگاه همواره در سراسر کشور منشأ افتخار بوده‌اند و بزرگ‌ترین دارایی و دستاورد دانشگاه محسوب می شوند.
 
وی با اعلام این که دانشگاه صنعتی اصفهان در چند ماه گذشته با دو دانشگاه مهم کشور سوییس که عموماً در بین 10 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند ارتباطات خوبی را برقرار کرده است، گفت: اگر همگی به دانشگاه پرافتخار صنعتی اصفهان کمک کنیم، یقیناً منافع جمعی، ملی و فردی برای ما خواهد داشت.
 
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به لزوم تحول دانشگاه در حوزه های ارتباطات بین‌المللی و ایجاد فناوری و استفاده از نوآوری وخلاقیت، افزود: تجربیات و کار کیفی خوب دانش آموختگان وبیان محسنات و مزایای دانشگاه موجب ارتقای برند دانشگاه شده و به تحولات پیش روی دانشگاه کمک خواهد نمود.
 
مدرس هاشمی با اشاره به فعالیت های بنیاد دانشگاه صنعتی اصفهان، تصریح کرد: دانش آموختگان می توانند کمک‌های مالی، تجهیزاتی، ساختمانی و عمرانی خود به دانشگاه را از طریق این بنیاد اعطاء نمایند.      
 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این گردهمایی با اشاره به رویکردهای جدید این دانشگاه، گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان نسبت به رسالت اولیه خودش و آنچه که از یک دانشگاه برتر انتظار می‌رود حرکت‌های خوبی انجام داده و در موضوع حرکت در مرزهای دانش نیز وضعیت بسیار خوبی دارد.
 
دکتر سید مهدی ابطحی با بیان این که دانشگاه صنعتی اصفهان در نظام‌های رتبه‌بندی مختلف بین‌المللی مانند تایمز، شانگهای، وبومتری و لایدن جزو سه دانشگاه برتر کشور است، افزود: رویکرد جدید دانشگاه علاوه بر حفظ شرایط قبلی در دو زمینه پاسخ دادن به نیاز جامعه و صنعت، با یک نگاه متفاوت نسبت به قبل و نگاه به نقش دانشگاه در عرصه بین‌الملل، پررنگ‌تر شده است.
 
وی با بیان این که دانشگاه صنعتی اصفهان از زمان جنگ تحمیلی، همواره یک دانشگاه پاسخ‌گو نسبت به نیازهای وقت بوده است، ادامه داد: نگاه جدید توجه به فعالیت‌های عرضه محور دانشگاه ها که درکشور شکل گرفته است، مبتنی بر کمک دانشگاه به رشد ایده ها و تبدیل به واحدهای فناور و شرکت های دانشگاهی است.
 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان با تأکید بر این که قانون مشارکت اعضای هیأت علمی در فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در این دانشگاه نوشته و به کل کشور ابلاغ شده است، تصریح کرد: در حال حاضر معرفی اصلی دانشگاه مبتنی بر داشته های اصلی نیروی انسانی و دانش‌آموختگان آن است.
 
ابطحی با شاره به پیشینه دانشگاه صنعتی اصفهان در مشارکت با مؤسسات پژوهشی بزرگ دنیا، بیان کرد: نگاه کنونی این دانشگاه به روابط بین‌الملل، نگاه در عرصه فناوری و مشارکت در طرح‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است، که لازمه دستیابی به آن، کمک دانش‌آموختگان خواهد بود.
 
وی در ادامه با بیان ویژگی های طرح تحول دانشگاه صنعتی اصفهان، افزود: دانشگاه به کسانی نیاز دارد که نوآوری‌های دانشگاه را به مجموعه های صنعتی دنیا معرفی کرده و آن را به گرند‌های بین‌المللی وصل نمایند.
 
خاطره گویی توسط تعدادی از دانش آموختگان، معرفی کارآفرین، نشست های دوستانه دانشکده ای و برنامه های هنری همچون اجرای موسیقی زنده، از دیگر برنامه های پنجمین گردهمایی دانش آموختگان دانشگاه صنعتی اصفهان بود.