مراحل تنظیم وقف نامه

﴿وَ لِكُلٍّ وِجْهَةٌ هُوَ مُوَلِّيها فَاسْتَبِقُوا الْخَيْراتِ أَيْنَ ما تَكُونُوا يَأْتِ بِكُمُ اللَّهُ جَميعاً إِنَّ اللَّهَ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدير﴾
«و براى هر گروهى قبله‏اى است كه بدان سوى مى‏گردانند؛ پس به‌سوى كارهاى خير سبقت جوييد؛ هر جا كه باشيد خداوند همة شما را (به صحنة محشر) خواهد آورد. همانا خداوند بر همه‌چيز تواناست»
(بقره، آیة 148)
 وقف‌‌نامة مؤسسة تحقیقات و نشر معارف اهل‌‌البیت(ع) اصفهان را شاید به‌جرأت بتوان از بهترین وقف‌نامه‌های تنظیم شده برای یک مؤسسة فرهنگی دانست که می‌‌تواند برای نمونه‌های مشابه الگو باشد.
برای تهیة وقف‌‌نامه، گروهی متبحر از شخصیت‌‌های شاخص، برجسته و معتمد در زمینه‌‌های امور فرهنگی و امور کارهای خیر و عام‌‌المنفعه، توسط آقای رضازاده انتخاب شدند تا تحت زعامت و اشراف حضرت آیت‌الله آقای حاج سیّد‌ حسن فقیه‌امامی (طاب ثراه) به این مهم بپردازند.
این گروه طی جلساتی منظم (دست‌کم بیست جلسه) با بهره‌‌گیری از مشاوران مرتبط با موضوع جلسه، تمامی مساعی خود را در ارائة کاری کم نظیر به‌کار گرفتند. پس از تأیید و امضای حضرت آیت‌الله آقای حاج سیّد‌ ‌حسن فقیه‌امامی (طاب ثراه) امور قانونی و ثبتی وقف صورت گرفت.
موضوع وقف (اعیانی که قبل از وقف و تصرف موقوفٌ علیه، متعلق به آقای رضازاده بود) برای همیشه به مؤسسة تحقیقات و نشر معارف اهل‌‌البیت(ع) اصفهان اختصاص یافت و تغییرناپذیر بودن وقف‌‌نامه و اساسنامة مؤسسه، به‌ترتیب در مادة یازدهم وقف‌‌نامه و مادة پانزدهم اساسنامه قید گردید و از سوی حضرت آیت‌الله حاج سیّد‌ حسن فقیه‌امامی(ره) و سایر اعضای کارگروه تنظیم وقف‌نامه که تحت نظر معظّم له این امر مهم را به سرانجام رسانده بودند امضا وتأیید شد. همچنین واقف محترم، حاج سیّد‌ حسین رضازاده به حضور مسئولین عالی‌رتبة سازمان اوقاف و امور خیریّة جمهوری اسلامی ایران و مسئولین اوقاف استان اصفهان رسید و اقدامات لازم قانونی برای ثبت رسمی در دفترخانة شمارة 78 به شمارة 48454 مورّخ 28 اسفند 1384 در چهار صفحه انجام پذیرفت.