پیش فضای ورودی ساختمان مؤسسه اهل البیت علیهم السلام

گچ‌‌بری‌‌های زیبا و ظریف سقف که آیات مبارک ﴿أَلا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوب﴾‏ (رعد، آیة 28) و ﴿إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُم﴾ (حجرات، آیۀ 13) را در خود جای داده است، در نور جاری که نام مبارک امیرالمؤمنین علی(ع) را بر محیط خود دارد جلوه‌‌ای خاص یافته است.
آیة مبارکة ﴿يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ الَّذينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ وَ اللَّهُ بِما تَعْمَلُونَ خَبير﴾ (مجادله، آیة 11) که به‌صورت کاشی معرّق پشت میز پذیرش قرار دارد و لوح سنگی یادبودی که به آیة مبارکة (428الی430) ﴿الر كِتابٌ أَنْزَلْناهُ إِلَيْكَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِ رَبِّهِمْ إِلى‏ صِراطِ الْعَزيزِ الْحَميد﴾ (ابراهیم، آیة 1) تزیین یافته است، هدف بنا و ساختمان را گوشزد می‌‌نماید.
افزون بر در اصلی ساختمان، سه در اصلی دیگر به این ورودی متصل است که درِ سمت شمال با تزیینات خاص و نام مبارک حضرت حجت ابن الحسن(عج) در دو سوی آن، جلوه‌ای خاص به فضا بخشیده است.
چلچراغ عظیم و باشکوه آویختة ورودی، به بیننده اعتماد به نفس خاصی می‌‌دهد. کتیبة قرآنی و نقش‌‌های خاطره‌‌انگیز و هنر آیینه‌‌کاری و کاشی‌‌کاری فضاها و دیوارها و سقف هال که به‌صورت نقش‌برجسته و ماهرانه با آیات قدسی زینت یافته است، تماشاگر را به تعظیم و تکریم خود تشویق می‌‌نماید و گویی او را به میهمانی در فضایی عرفانی دعوت می‌کند.