همکاری در برگزاری شانزدهمین مسابقات سراسری مدیحه سرایی و هم خوانی قرآن کریم

شامگاه دوشنبه 10 بهمن ماه 1390 مراسم آیین افتتاحیه شانزدهمین دوره مسابقات سراسری مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم و هم‌چنین چهارمین دوره مسابقات اذان و سومین دوره مسابقات ابتهال کشور در سالن اجتماعات مؤسسه تحقیقات و نشر معارف اهل‌البیت (علیهم السلام) اصفهان برگزار شد.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان، ذاکر اصفهانی استاندار اصفهان، حجت‌الاسلام شرف‌خانی معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و تنی چند از مسئولان کشوری و استانی سازمان اوقاف در این مراسم حضور داشتند.
این مسابقات به مدت سه روز در بخش آقایان از روز سه‌شنبه و سه روز نیز در بخش بانوان برگزار می‌شود.
در ابتدای این مراسم، سیدجواد حسینی نفر اول مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن کریم ایران در سال 88 به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت که با استقبال پرشور شرکت‌ کنندگان همراه شد.
حجت‌الاسلام حسین اژدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به وضعیت موقوفات استان اصفهان اظهار داشت: اصفهان دارای نخستین موقوفه کشور و صاحب 702 بقعه شریف و ستاره آسمانی است.
حسن ربیعی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام برگزاری مراسم افتتاحیه شانزدهمین دوره مسابقات سراسری مدیحه سرایی و همخوانی قرآن گفت: این رقابت ها میان 438 گروه که 252 گرو آن به برادران و 186 گروه به خواهران اختصاص داشت، در سطح استان ها برگزار شد که در نتیجه آن 40 گروه در بخش برادران و 35 گروه از خواهران به مرحله کشوری این مسابقات راه یافتند.
ربیعی تصریح کرد: همچنین چهارمین دوره مسابقات اذان و سومین مرحله از مسابقات ابتهال برادران نیز همزمان با این مسابقات برگزار می شود که در آن 31 مؤذن و 31 مبتهل در بخش برادران و 31 خواهر در بخش ابتهال با یکدیگر به رقابت می پردازند.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف با اعلام تعداد راه یافتگان به مرحله کشوری این مسابقات به تفکیک جنسیت ابراز کرد: پس از برگزاری رقابت های استانی در این دوره از مسابقات از میان 708 مبتهل که 456 نفر آنها برادر و 252 نفر خواهر بوده اند، 31 مبتهل و 31 مؤذن برادر و 30 نفر مبتهل خواهر به رقابت های کشوری راه یافته اند.
وی ادامه داد: همچنین در بخش مسابقات اذان ویژه برادران هم از میان شش هزار و 832  نفر موذن که سه و 31 نفر آنها در بخش شکوفه (زیر 16 سال) و سه هزار و 801  نفر در بخش بزرگسالان رقابت کرده اند در نهایت 31 نفر به مسابقات کشوری راه یافته اند.
وی درباره محورهای برگزاری این مسابقات خاطرنشان کرد: شناسایی استعدادهای درخشان جوانان در حوزه نغمات آئینی، پرورش و ارتقاء سطح کیفی گروه های همخوانی و مدیحه سرایی، ابداع سبک های نو در اجرای مدایح فارسی و عربی، رشد و ارتقاء سطح اذان در میان نوجوان و جوان، انس جامعه با هنر دینی، نغمات آئینی و ابتهال و اذان های برتر و جایگزینی موسیقی دینی و نغمات مذهبی به جای موسیقی های مبتذل و وارداتی اهداف برگزاری این مسابقات محسوب می شوند.

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز مسابقات در بخش برادران 13 بهمن با حضور مسئولان استاندار اصفهان در سالن اجتماعات مؤسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت (علیهم السلام) این شهر و اختتامیه مسابقات خواهران نیز 17 بهمن 1390 برگزار گردید.

تصاویر مرتبط: