همکاری در برگزاری همایش تبیین روش های ارتباط روحانیت و نسل جوان

با حضور رئيس ستاد اقامه نماز کشور همايش بررسي مناسبتهاي روحانيت و نسل جوان در سالن اجتماعات موسسه تحقيقات و نشر معارف اهل بيت (ع) مورخ پنجم اردیبهشت ماه 1388 برگزار گرديد.
جه الاسلام محسن قرائتي رئيس ستاد اقامه نماز کشور در جمع روحانيون و مبلغين گفت: همه دين وابسته به نماز است و نماز در صورت پرداخت زکات پذيرفته مي شود.
وي در ادامه سخنان خود با اشاره به راز و رمزهاي آيات و احکام الهي افزود: در جوامع امروزي دين به طور کامل شناخته نشده و اين در حالي است که احکام الهي پر از رازهاي نهفته است که هر کس در آن بررسي و تحقيق کند مطالب جديدي پيدا خواهد کرد و اکتشافات دانشمندان مطابق با آيات قرآن دليلي محکم بر اثبات اين ادعاست.
حجه الاسلام قرائتي همچنين خطاب به روحانيون گفت: نبايد با توقعات و انتظارات، لحظات زودگذر عمر را از دست داد ؛ ماهي هايي که درعمق دريا و محروم از نور خورشيدند براي ادامه بقاء از خود نور توليد مي کنند، يک روحاني نيز بايد بتواند با جوهر و غيرت وشجاعت و استفاده از امکانات موجود به موفقيت دست پيدا کند.
رئيس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه افزود: توجه ويژه به قرآن و احاديث در حوزه و دانشگاه و يکي از موثرترين راههاي تبليغ است که روحانيون بايد از قرآن به عنوان يک منبع براي هدايت مردم استفاده کنند.
وي در پايان استفاده از قرآن، گزيده گويي، احوال پرسي، عدالت محوري در ميان مردم را از جمله عوامل جذب نسل جوان و هدايت اين قشر تاثير گذار در جامعه برشمرد و گفت: تمام احکام و آيات قرآن کريم بايد موشکافانه بررسي شده و با تسلط ، آگاهي و مطالعات گسترده به نسل جوان منتقل شود.
گفتني است در پايان اين همايش با حضور حجه الاسلام بهشتي نژاد مدير کل تبليغات اسلامي استان اصفهان، حجه الاسلام زادهوش رئيس دفتر تبليغات اسلامي و برخي از مسئولين استان ،از روحانيون برگزيده و حافظان ممتاز قرآن کريم در استان تجليل شد.