همکاری در راستای برگزاری اولین دوره مسابقات قرآنی بیان

این مسابقات ویژة نوجوانان پسر و دختر زیر 18سال و در گروه‌های سنی زیر 13سال، 13 تا 16سال و 16 تا 18سال است که از 21 تا 23مردادماه در مؤسسة تحقیقات و نشر معارف اهل‌‌البیت(ع) و در دو بخش قرآنی و هنری اجرا می‌شود. بخش قرآنی شامل رشته‌های قرائت تطبیقی، قرائت تقلیدی، فراز‌خوانی آیات قرآن کریم، اذان، ترتیل و تواشیح است که ویژة نوجوانان پسر است. بخش هنری نیز شامل رشته‌های خوشنویسی، نقاشی، تصویر‌سازی و عکس است که ویژة نوجوانان پسر و دختر است.
این مسابقات با همّت مؤسسة فرهنگی قرآنی بیّنه و با همکاری شهرداری اصفهان و  ارگان‌ها و نهادهایی همچون شبکة قرآن سیما، شورای عالی قرآن، سازمان دارالقرآن الکریم و خبرگزاری بین‌المللی ایکنا در برگزاری این رویداد قرآنی برگزار می‌شود. 

اهداف برپایی طرح

1. ارتقای سطح فرهنگ قرآنی در جامعه.
2. اعتلای اخلاق و ایمان دینی بین نوجوانان.
3. ایجاد اُنس و اُلفت بیشتر نوجوانان با قرآن و آموزه‌های متعالی آن.
4. تقویت و توسعة فضای معنوی و قرآنی بین دانش‌آموزان سراسر کشور.
5. ارج‌گذاری به فعالیت‌های قرآنی و تشویق نخبگان قرآنی نوجوان.
6. شناسایی و معرفی استعدادهای برجستة قرآنی نوجوانان به جامعة قرآنی کشور.
 

بخشهای مسابقه

این جشنواره در بخش شفاهی شامل رشته‌های تلاوت تطبیقی، تلاوت تقلیدی، فرازخوانی، اذان، ترتیل، تواشیح و مدیحه‌سرایی و در بخش هنری با محوریت قرآن‌ کریم شامل خوشنویسی، نقاشی، عکس است که ویژه دانش‌آموز در مقاطع پیش‌دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار خواهد شد.
 

داوری مسابقات

این مسابقات در سه بخش مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی داوری خواهد شد که داوران بخش قرائت ستوده نیا، شاه میوه، مقدم، تربتیان و گلبان هستند و در سطح نهایی از داوران و اساتید قرآنی استان‌های اصفهان، تهران، مشهد، گیلان نظیر ابوالقاسمی، حشمتی، سادات فاطمی، دولتی و لطفی نیا استفاده خواهد شد.
 

جوایز

در این دوره از رقابت‌ها به 150 نفر از برگزیدگان جوایزی مانند؛ سفر زیارتی کربلای معلی، مشهد مقدس، سکه بهار آزادی، دوچرخه، گوشی تلفن همراه و تبلت اهدا خواهد شد.