سخنرانی در مراسم کلنگ زنی فاز دوم خوابگاه های دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان

متن سخنان مدیرعامل مؤسسة تحقیقات و نشر معارف اهل‌‌البیت(ع) در مراسم کلنگ‌‌زنی فاز دوم خوابگاه‌‌های دانشجویی دانشگاه صنعتی استان اصفهان که در تاریخ 25شهریور 1396 برگزار شد بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
﴿الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي هَدَانَا لِهَذَا وَمَا كُنَّا لِنَهْتَدِيَ لَوْلَا أَنْ هَدَانَا اللَّهُ﴾ (اعراف، آیة 43)
سلام علیکم
خدمت همة نورچشمان، همة سرورانی که با تمام مشغلة کاری، دعوت دانشگاه صنعتی اصفهان و مؤسسة اهل‌‌البیت(ع) را پذیرفتند و امروز در این دارالعلم و این دانشگاه که مهد پرورش مدیران آینده و آینده‌‌سازان این کشور است شرف حضور یافتند، خیرمقدم عرض می‌‌کنم.
از تشریف‌‌فرمایی همة مسئولین عالی‌‌رتبة استان، همة شخصیت‌‌های علمی و برجستة دانشگاه صنعتی اصفهان، شخصیت‌‌ها، چهره‌‌های شاخص و خیّرین اصفهان که زینت‌‌بخش این آئین باشکوه گردیدند، تقدیر و تشکر می‌‌نمایم.
لازم می‌‌دانم از حضور ارزشمند و اهتمام ویژة استاندار محترم اصفهان و همچنین شهردار فرهیخته و گرانمایة شهر ولایتمدار اصفهان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به‌ویژه جناب آقای مهندس فولادگر که از شخصیت‌‌های فعال و خدمتگزار در جامعة اسلامی است، تشکر نموده و از خداوند متعال عافیت کامل برای پدر دانشمند ایشان که از چهره‌‌های علمی و استادان عالی‌مقام دانشگاه هستند را مسألت می‌‌نمایم.
از همة عواملی که در برگزاری این جلسة باشکوه همکاری نمودند، به‌ویژه حوزة ریاست، روابط عمومی، واحد پشتیبانی و دفتر فنی دانشگاه تقدیر و تشکر ویژه می‌‌نمایم.
به لطف الهی و امدادهای حضرات ائمة معصومین(ع)، کارهای اجرایی فاز دوم خوابگاه‌‌های امام جواد(ع) از یک‌هفته قبل شروع شده و در این مسیر، از مهندسین عالی‌رتیه که کارنامة فعالیت‌‌های ایشان مشحون از فعالیت‌‌های خیر و عام‌‌المنفعه است، برای مشاورة فنی این پروژه بهره‌مند گردیده‌ایم.
حضور شما شخصیت‌‌های برجسته و ستارگان آسمان خیر و نیکوکاری در آئین کلنگ‌‌زنی، مایۀ پشت‌گرمی و بیانگر همدلی و هم‌‌افزایی در این حرکت خداپسندانه است. 
امروز اکثر چهره‌‌های خیّر اصفهان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولین عالی‌‌رتبة اصفهان، مسئولین عالی‌ر‌‌تبة دانشگاه صنعتی، همه آمدند بگویند ما آمدیم تا ان‌شاءالله این مجموعة مسکونی خوابگاهی که مزیّن به‌نام حضرت جوادالائمه(ع) است، به‌نحو مطلوب و آبرومندی، ساخته شده و در اختیار دانشجویان متأهل این دارالعلم قرار گیرد.
امید است در ادامه از بیانات استاد عالی‌‌مقام، صدیق مکرّم، جناب آقای گرجی بهره‌‌مند شویم و ان‌شاءالله کلنگ این مجموعه با حضور همة مسئولین و میهمانان عالی‌‌مقام زده شده و دعای خیر همه بدرقة راهمان گردد.
لازم می‌‌دانم چند نکته از تاریخچة این مجموعه را خدمت حضار ارائه نمایم: 
1. شروع و آغاز این حرکت در سال 1380 در دفتر جناب آقای مهندس محمود هاشمی و با حضور آقای مهندس نیلی و تنی چند از چهره‌‌های دانشگاه آغاز گردید. دوستان اعلام داشتند با توجه به تشویق جوانان به ازدواج، متأسفانه خوابگاهی برای متأهلین تدارک ندیده‌‌ایم و این خلأ موجب آسیب و کندی این حرکت خداپسندانه گردیده است و امروز از شما قبول مسئولیت احداث این مجموعه را انتظار داریم. همانجا فی‌‌البداهه اعلام آمادگی کردم و تصمیم به برنامه‌ریزی و اجرایی‌‌نمودن این حرکت گرفتم و در ادامه با حضرت آیت‌الله مرحوم حاج سیّد حسن فقیه‌‌امامی و مرحوم آقای حاج سیّد عبدالمهدی موسوی آل‌طعمه و تعدادی از بزرگان خیّرین طرح موضوع نمودم و همگی آمادگی خود را برای پشتیبانی و همکاری اعلام کردند.
بحمدلله کلنگ فاز اوّل در سال 1380 با حضور جامعة خیّرین اصفهان و تهران و همة شیفتگان و علاقه‌مندان به کارهای خیر و عام‌‌المنفعه بر زمین زده شد و طبق برنامة تنظیمی، فاز اوّل این مجموعه در اختیار دانشجویان متأهل دانشگاه صنعتی اصفهان قرار گرفت.
اگر بخواهم از همة دوستان، خیّرین و بزرگانی که ما را یاری نمودند نام ببرم، ممکن است کسی را از قلم بیندازم؛ ولی الحمدلله حمایت‌‌ها و پشتیبانی پیشکسوتانی همچون اعضای هیئت‌مدیرة خیریة حضرت جوادالائمه(ع)، جناب آقای دردشتی و سایر اعزّه در به‌ثمرنشستن این حرکت، بسیار کارساز و مثمرثمر بود. 
ازجمله ویژگی‌‌های این خوابگاه‌‌ها، بابرکت بودن آن است؛ به این معنا که همة این عروس و دامادها به لطف الهی، دارای دو تا سه فرزند هستند.
بحمدالله این مجموعه از یک حس‌وحال معنوی خاصی برخوردار است. بارها به اینجا آمدم و شاهد برگزاری نماز جماعت و محافل معنوی بودم که برایم مایة افتخار و مباهات بود.
فضای معنوی این مجموعة ماندگار که مزیّن به آیات و روایات و اسماء مبارک ائمة معصومین(ع) است، بسیار در تقویت روحی این دانشجویان عزیز اثرگذار بوده و خواهد بود. اگر دعوت نامه‌‌ها و فولدرهایی که در اختیارتان قرارداده شده است را ملاحظه نمایید، می‌بینید که حدیث قدسی «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ مِنْ عَذَابِي» (عيون أخبار الرضا(ع)، ج ‏2، ص 146) بر سردر یکی از این مجموعه‌‌ها به‌زیبایی نمایان گردیده است و خبرنگار خوش‌ذوقی این‌گونه قلم زده بود: «خوشا به‌حال دانشجویانی که در حِصن حصین ولایت، هم زندگی می‌‌کنند و هم تحصیل.» 
پیرو بهره‌‌برداری و افتتاح فاز اوّل مجموعه‌‌های مسکونی حضرت جوادالائمه(ع) و تحویل به دانشگاه صنعتی اصفهان، طی ده‌دوازده سال اخیر، تقاضای مدیران و سکان‌داران دانشگاه صنعتی، آغاز فاز دوم بود؛ ولی به‌دلیل مشکلات و مسائلی، این کار انجام نگردید تا با پیگیری مجدّانة جناب آقای دکتر مدرّس‌‌هاشمی و دوستان دیگر، آغازی مجدّد انجام گرفت و حدود سه هفتة قبل، تفاهم‌‌نامه‌‌ای برای تنظیم چهارچوب این حرکت با دانشگاه صنعتی اصفهان امضا شد. 
نقشه و تمام پیش‌‌نیازهای آغاز این پروژه، آماده شده و ان‌شاءالله طی مدت 24ماه ساخت این ده هزار متر ساختمان در حد خوب و قابل قبولی ارائه گردد. قیمت تمام‌شدۀ هر واحد مسکونی 75میلیون تومان برآورد گردیده است که ان‌شاءالله با همّت، دستان خیر و پشتیبانی همه‌جانبة  مالی و معنوی شما، شاهد مجموعه‌‌ای آبرومند باشیم که همچون نگینی در این دارالعلم بدرخشد. امیدوارم در مراسم افتتاحیه، همة حضار تشریف بیاورند و روبانش را به اتفاق یکدیگر بچینیم. 
همانطور که جناب آقای مدرّس‌‌هاشمی فرمودند، در دانشگاه صنعتی اصفهان، بنیادی تأسیس گردید که یکی از اهداف آن، کمک و تأمین‌‌ نیازهای دانشگاه باشد. به‌دلیل عدم تأمین بودجه توسط مسئولین ذیربط، بنیاد با کمک خیّرین، هزینه‌‌ها را تأمین کند. رئیس این بنیاد جناب آقای مهندس کوپایی هستند که به‌دلیل کسالت در جلسة امروز حضور ندارند. آقای مهندس فتحیان و خیلی از مسئولین دانشگاه و دوستان برای مقدمات این کار کمک کردند و آقای جمشیدی هم در انجام امور و رفع مشکلات پیش رو، فعالانه تلاش می‌‌نمایند. جا دارد که از همه، تشکر و قدردانی نمایم. 
اگر در یک مجموعة دولتی مانند دانشگاه و دفتر فنی آن مجموعه، یک بخش خصوصی بخواهد فعالیتی انجام دهد، مشکلاتی دارد که توصیه‌‌های ویژة آقای دکتر مدرّس‌‌هاشمی و برقراری ارتباطات مناسب موجب گردید تا هماهنگی لازم ایجاد شود و مقداری این مشکلات رتق‌وفتق گردد.
از آقایان عبودیت، حاج‌‌رسولی‌‌ها، مهندس خراسانی، دکتر بصیری و همة دوستانی که به‌نوعی در کنار ما بودند و ما را تشویق کردند، تقدیر و تشکر کرده و امیدوارم که ان‌شاءالله دست و قدم شما مثل همیشه مایة خیر و برکت گردد. 
کار، یک کار گروهی است؛ یک کاری است که کمک همة بزرگان، همة شخصیت‌‌های خیّر و مدیران ارشد استان را می‌‌طلبد. برای سلامتی خودتان، خانواده‌‌هایتان و جوانانی که ان‌شاءالله آینده‌سازان این مملکت هستند، یک صلوات بفرستید.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته