گفتگوی فیلم ساز مستند با آیت الله طباطبائی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان

مصاحبه با

آیت الله طباطبائی نژاد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان

در رابطه با حاج سید حسین رضازاده

تاریخ مصاحبه: 1394/12

محل مصاحبه: مراسم تجلیل از مدیران موسسات قرانی اصفهان اسفند سال 1395

تاریخ و محل تولد: 1323- ظفرقند اردستان

تحصیلات: حوزوی

استادان برجسته:  مراجع و آیات عظام: لنکرانی، حاج سید محمدرضا گلپایگانی، وحید خراسانی، غروی، امام خمینی، خوئی، بجنوردی

مسئولیت ها: نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، امام جمعه اصفهان، نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبری

لطفا بفرمایید هدف از برگزاری مراسم امروز چیست؟ از نقش آقای رضازاده در برگزاری این جلسه بفرمایید.

بسم اللّه الرحمن الرحیم

الحمد للّه رب العالمین و صلی اللّه علی محمد و آله الطاهرین

اجازه فرمایید سخن خود را ابتدا با روایتی از حضرت امیر (صلوات‌‌الله و سلامه علیه) شروع کنم که حضرت در نهج‌‌البلاغه، حکمت 122 این چنین بیان فرمودند: 

طُوبى لِمَن ذَلَّ في نَفسِهِ ، و طابَ كَسبُهُ ، و صَلُحَت سَريرَتُهُ (سِيرَتُهُ) ، و حَسُنت خَليقَتُهُ ، و أنفَقَ الفَضلَ مِن مالِهِ ، و أمسَكَ الفَضلَ من لِسانِهِ.

خوشا به حال آن كس كه خود را كوچك مى‏ شمارد، و كسب و كار او پاكيزه است، و جانش پاك، و اخلاقش نيكوست، كه ما زاد بر مصرف زندگى را در راه خدا بخشش مى‏ كند، و زبان را از زياده گويى باز مى‏دارد و آزار او به مردم نمى ‏رسد

امروز، نگاه به زندگی و فعالیت‌‌های جناب آقای رضازاده که همواره دلبستگی به کارهای خیر و عام‌‌المنفعه، خصوصاً گسترش فرهنگ قرآن و اهل‌‌بیت عصمت و طهارت(ع) در سرلوحة فعالیت‌‌های اجتماعی ایشان قرار دارد، می‌‌تواند سرلوحة همة افراد علاقه‌مند به خدمت به جامعه، خصوصاً قرآن مجید قرار گیرد. همین جلسه‌‌ای که امروز به‌منظور تجلیل و تکریم از مدیران مؤسسات قرآنی و با حضور همة مسئولین مربوط به امور فرهنگی در این مجموعة باعظمت که از افتخارات شهر اصفهان محسوب می‌‌گردد و معمولاً همة فعالیت‌‌های قرآنی و حتی فعالیت‌‌های حوزة علمیه در این مرکز برگزار می‌‌گردد، از نمونه‌خدمات این خیّر عالی‌‌مقام است. امروز در این محفل قرآنی که تشکیل گردیده است و همة مدیران مؤسسات قرآنی و مسئولین دور هم هستند، در رابطه با گسترش فعالیت‌‌های قرآنی و ارزش و جایگاه این امر مهم که مهم‌ترین مخلوق خداست، ان‌شاءالله تصمیمات خوبی گرفته خواهد شد.
 بنده آقای رضازاده را از چهارده سال پیش که به اصفهان آمدم، می‌‌شناسم. ایشان را هم به‌عنوان یکی از فعالان اقتصادی و هم چهرۀ فعال در خدمات فرهنگی و مذهبی و همچنین از خادمان امور خیر و عام‌‌المنفعه یافتم. از ویژگی‌‌های بارز ایشان که یک فعال اقتصادی است این است که با بهره‌‌مندی از نعمت‌‌های الهی ازجمله مال و ثروت که خداوند به ایشان عطا کرده است، خیلی کارهای مفید و عام‌‌المنفعه انجام داده است که اگر همین فرصت و موقعیت در دست آدم‌‌های غیرعاقل باشد، وجودش هیچ فایده‌‌ای برای جامعه نخواهد داشت. من آقای رضازاده را یک انسان فعال و خدمتگزار به جامعه می‌‌دانم و دعاگوی همیشگی ایشان هستم برای موفقیت در اموری که متکفل هستند.