دومین جشنواره تجلیل از واقفین و خیرین عرصه سلامت استان اصفهان

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در راستای تجلیل و تقدیر از خدمات خیرین عرصه سلامت استان، دومین جشنواره تجلیل از واقفین و خیرین عرصه سلامت را با حضور حضرت آيت ا... ناصري، جمعی از روحانیت معزز، قائم مقام وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در امور مجلس، رییس دانشگاه، مسئولین و مدیران استان و دانشگاه، جمعی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمع کثیری از خیرین عرصه سلامت استان در مجتمع نگین نقش جهان سپاهان شهر برگزار نمود.

در این جشنواره که پنج‌شنبه نهم شهریور ماه 1391 برگزار شد، از خدمات بیش از 100 خیر عرصه سلامت استان در سه رده (نام آوران، چهره های ماندگار و خیرین برتر) با اهدای لوح و تندیس جشنواره تجلیل بعمل آمد.

در ابتدای این مراسم پیام حضرت آیت الله العظمی مظاهری به این همایش قرائت گردید. که در قسمتی از این پیام آمده است:

به این نکته مهم نیز همواره توجه داشته باشید که عمل صالح و نیکوکارانه، عمل و اقدامی است که هم به جا و به مورد و هم به وقت و به موقع صورت پذیرد و از این جهت در نظر گرفتن اولویت های واقعی که با مشورت کارشناسان و آگاهان به دست می آید و نیز اقدام به موقع و بدون فوت وقت که مصداق « فَاسْتَبِقُواْ الْخَيْرَاتِ » است، به ویژه در حوزه سلامت و بهداشت و درمان از ضرورت جدی و اجتناب ناپذیر برخوردار است.

 در ادامه مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در پيامی تصويري به دومين جشنواره تجليل از واقفين و خيرين عرصه سلامت استان اصفهان، از خيرين و نيكوكاران اصفهاني به عنوان بهترين و شاخص‌ترين و ارجمندترين خيرين عرصه سلامت در بين همه استان‌هاي كشور ياد كرد كه تلاش‌هاي فراواني در جهت رفع نيازمندي‌هاي بهداشتي و درماني و آموزشي استان به عمل آورده‌اند.

سرکار خانم دكتر مرضيه وحيد دستجردي در اين پيام با تشكر از برگزار كنندگان دومين جشنواره تجليل از واقفين و خيرين عرصه سلامت استان اصفهان، تصريح نمود: از خيرين عرصه سلامت استان اصفهان كه جز خير و نيكويي از قلم و دست و زبان آنها ساتر نمي‌شود و مردم استان اصفهان به ويژه نيازمندان از اين همه نيكويي‌ها و خيرات بهره‌مند مي‌شوند تقدير مي‌كنم وانشاء‌الله با همت وكمك خيرين وتلاش دست اندركاران بهداشت ودرمان شاهد رشد وارتقاء سلامت كشور خواهيم بود.

در ادامه رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ضمن خوشامدگویی به میهمانان و گرامیداشت هفته دولت، سلامت را یک نعمت خدادادی و موهبتی الهی دانست که بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام واصول قانون اساسی حق آحاد مردم جامعه است و حاکمیت وظیفه دارد در تأمین و ارتقاء آن بکوشد.

ایشان در خصوص نحوه تأمین و ارتقاء سلامت جامعه به نقش تعاملات بین بخشی و همدلی و همکاری در بین بخش‌ های مختلف اشاره کرد و گفت: در این بین نقش خیرین بر هیچکس پوشیده نیست و موجب افتخار خیرین سلامت است که به لطف الهی با یکی از ارزشمندترین نعمات الهی یعنی نعمت سلامت سر و کار دارند است.  

ایشان در ادامه به بیان نقش خیرین سلامت در استان پرداخته و گفتند: با توجه به سیاستهای دولت کریمه و نیز تأکیدات مقام عالی وزارت مبنی بر تعامل با خیرین محترم و نیز گسترش همکاری، همفکری و همدلی جهت تأمین سلامت آحاد جامعه، در استان اصفهان جلسات مستمری با خیرین گرامی داشته‌ایم که منجر به افزایش فعالیت هدفمند خیریه‌ها در راستای اولویتهای نظام سلامت شده است و توانسته‌ایم با جذب میلیاردها ریال کمک خیرین در جهت ساخت بیمارستانها و مراکز درمانی، مراکز بهداشتی و تأمین تجهیزات پزشکی مورد نیاز گام برداریم.

آقای دکتر شیرانی ادامه داد: علاوه بر ظرفیتهای درمانی موفق شده‌ایم مشارکت خیرین محترم را در حیطه تحقیقاتی نیز جلب نماییم که با استقبال خوب این بزرگواران روبرو شد و در نتیجه با شرکت اساتید و کارکنان دانشگاه، در مجامع خیرین و نیز شرکت خیرین در مجامع دانشگاهی زمینه همدلی و همگامی در رفع مشکلات و کمک به ارتقای فعالیتهای پژوهشی فراهم گردید.

رییس دانشگاه حضور و شرکت فعال روحانیت معزز و مسئولین عالی رتبه استانی در خیریه های درمانی بهداشتی استان را از نقاط قوت این خیریه ها و موجب اعتماد بیشتر مردم و مشارکت هر چه فعال تر آحاد جامعه در این راستا عنوان نمود.

ایشان با اشاره به خیریه های موجود در استان که در کمک به بیماران صعب العلاج، بیماران دیالیزی، شکاف‌ کام و ده‌ها مورد دیگر فعالیت می‌نمایند، گفتند: خیریه‌های درمانی استان اکثراً الگوی خیریه‌های در سراسر کشور شده‌اند و همواره پیشگام در امور خیریه و وقف  بوده‌اند.

رئیس دانشگاه در ادامه افزود: با توجه به برگزاری موفق اولین جشنواره تجلیل از خیرین و واقفین استان در سالهای گذشته بر آن شدیم که دومین جشنواره مذکور را در شهریور ماه امسال برگزار نماییم تا در این بین از خیرین و واقفین معزز تجلیل کنیم و حتی یادی از گذشتگان و کسانیکه در این امور فعالیت داشته و اکنون در قید حیات نیستند هم بنمائیم.

ایشان خیرین را بی نیاز از تجلیل دانست و گفت: برخی ازاین عزیزان حتی به افشای اسمشان هم راضی نیستند اما ما وظیفه داریم از اینگونه فعالیتهای خیرخواهانه و خداپسندانه تجلیل نماییم تا زمینه توسعه این امر در جامعه فراهم گردد و فرهنگ وقف و امور خیر در جامعه گسترش یابد.

همچنین رییس دانشگاه مشارکت خیرین محترم در پروژه های توسعه بیمارستان کودکان حضرت امام حسین «علیه السلام» و ساخت دانشکده طب سنتی را خواستار شد.

آقای دکتر شاهین شیرانی، رئیس دانشگاه در خاتمه از زحمات کلیه دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان جشنواره تقدیر و تشکر نمود.

در ادامه آقای دکتر سید رمضان محسن پور قائم مقام محترم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مجلس در دومین جشنواره واقفین و خیرین عرصه سلامت استان اصفهان با اشاره به اینکه از نظر کمک رسانی خیرین استان اصفهان سرآمد تمام استان‌ها می‌باشند، اظهار کرد: در بخش بهداشت و درمان نیز اصفهان سرآمد شهرهای کشور است.

آقای دکتر سید رمضان محسن پور گفت: در حال حاضر 44 مرکز اصلي و 75 نمايندگي خيران در سطح کشور فعال مي باشند که سالانه 12 هزار ميليارد ريال برای ساخت بیمارستان، درمانگاه، مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت در كشور کمک مي كنند.

ایشان با اشاره به اینکه تعداد درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها و هم چنین مراکز بهداشتی در نقاط مختلف استان نشانگر ارتباط و حس نوع دوستی بین خیرین و دولت است، اضافه کرد: خیرین در احداث بیمارستان‌ها و تامین تجهیزات پزشکی و خانه‌های بهداشت کمک‌های زیادی کردند.

قائم مقام وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در امور مجلس با بیان اینکه خیرین در جهت بهبود وسایل پزشکی اقدامات ارزشمندی انجام دادند، تصریح کرد: برگزاری جشنواره واقفین و خیرین عرصه سلامت استان اصفهان بهترین فرصت برای تقدیر و تجلیل از مردان و زنان بی ادعایی است که خالصانه برای کمک به هم نوع پیش قدم شده‌اند و سلامتی افراد بیمار را سر لوحه کار خود قرار دادند.

در ادامه آقای رضازاده مديرعامل مجمع خيريه‌هاي درماني استان اصفهان و مدیر اجرایی جشنواره با بيان اينكه اين مراسم جشن ايثار، نوع دوستي، براي هم بودن و شكرگذاري از همه نعمات خداداي است گفت: اقدامات صورت گرفته در حوزه عمراني، ساخت بيمارستان‌ها، مراكز بهداشتي درماني، خانه‌هاي بهداشت، تأمين تجهيزات پزشكي و تلاش جهت توسعه مؤسسات خيريه در بيمارستان‌ها كه نقش مهمي در فرهنگسازي و پيشگيري و اصلاح شاخص‌هاي سلامت داشته، منشا خدمات ارزشمندي در اين شهر بوده است.