همایش علمی تخصصی مداحان و شعرای استان اصفهان

همزمان با هفته دفاع مقدس و در آستانه ماه محرم، همایش علمی تخصصی مداحان، شعرا و مدیران هیات های مذهبی استان اصفهان به همت سازمان بسیج مداحان با حضور اساتید، مداحان، شعرا و پیر غلامان امام حسین «علیه السلام» در 31 شهریورماه 1395 در سالن اجتماعات حضرت خدیجه کبری «سلام الله علیها» واقع در مؤسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت «علیهم السلام» برگزار گردید.

این همایش که با حضور 400 مداح این استان، دکتر محمدحسین رجبی دوانی پژوهشگر تاریخ اسلام در زمینه افزایش آگاهی دینی مداحان، افزایش مهارت های ارتباط موثر با مخاطبان و بسط و تقویت اندیشه های دینی سخنرانی ایراد نمود. همچنین در این گردهمایی در زمینه مباحثی همچون اصول و فنون مداحی، آسیب شناسی عزاداری هیات های مذهبی، جایگاه فرهنگ عزاداری در مکتب اسلام و سیره اهل بیت، آشنایی با احکام ویژه هیات های مذهبی بحث وتبادل نظر شد.

در حاشیه این مراسم، تولیت و مدیرعامل مؤسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت «علیهم السلام» جناب آقای رضازاده با جناب آقای دکتر محمدحسین رجبی دوانی پژوهشگر تاریخ اسلام دیداری صورت گرفت.

در این دیدار در خصوص آفت هائی که جامعه مداحان را تهدید می کند و همچنین لزوم مطالعه و پژوهش در زمینه منابعی که برای خواندن اشعار مورد استفاده قرار می گیرد، بحث و گفتگو کردند.

در حسن ختام این مراسم، از پنج تن از مداحان و شعرا تقدیر به عمل آمد.

تصاویر مرتبط

همایش علمی تخصصی مداحان و شعرای استان اصفهان؛ سالن اجتماعات مؤسسه اهل بیت (ع)؛ 95/06/31