کارگاه بین المللی آینده پژوهی پژوهشگاه شاخص پژوه

کارگاه بین المللی آینده پژوهی با همکاری پژوهشگاه شاخص پژوه و مرکز جهانی آینده پژوهی در شهر مشهد مقدس در 25 شهریورماه 1395 برگزار گردید.
این کارگاه آموزشی با هدف آشنایی با مفاهیم آینده پژوهی در جهت ایجاد تفکر آینده نگر با حضور مدیران استانی، دانشجویان و دانش پژوهان و علاقه مندان به موضوع آینده پژوهی برگزار شد.
گفتنی است در این کارگاه، تولیت و مدیرعامل مؤسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیت علیهم السلام جناب آقای حاج سیدحسین رضازاده حضور یافتند. در این نشست، ضمن ارائه مقدماتی در مورد اهمیت آینده پژوهی و بکارگیری آن در نگرش ها، دیدگاه ها و تصمیمات و برنامه ریزی های فردی و جمعی، به ضرورت کاربست نگرش ها و شیوه های آینده پژوهانه در تدوین چشم انداز های منطقه ای با تمرکز بر منطقه خراسان رضوی و شهر مشهد با توجه به رویداد مشهد 2017 به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی، اشاره شد.
هم چنین با توجه به مهم ترین کلان روند های در حال شکل گیری و پیش روی جهانیان از جمله بحران آب و تغییر اقلیم، بحران های اقتصادی و اجتماعی، هجمه جهانی شدن و چالش ها و فرصت های آن در سبک زندگی و مسائل فرهنگی به تاثیر آن در ترسیم تصویر آینده مطلوب شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی کشور ایران، بررسی گردید. لازم به ذکر است این کارگاه به همت پژوهشگاه شاخص پژوه، اولین پژوهشگاه خصوصی کشور و فعال در زمینه های آینده پژوهی، مدیریت بحران و کار آفرینی برگزار گردید.
دکتر محمودزاده، رئیس پژوهشگاه شاخص پژوه ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن سال تحصیلی جدید، تقارن آغاز سال تحصیلی جدید پژوهشگاه را با ایام اعیاد قربان و غدیر و در جوار حرم مطهر رضوی، اتفاقی فرخنده و مبارک بر شمرد و ابراز امیدواری نمودند که به برکت این ایام و امام رضا (علیه السلام)، امید است که این پژوهشگاه در سال تحصیلی جدید با عزمی راسخ به عنوان نماینده بخش خصوصی در  ایجاد علم اقتدارآفرین، نافع و ثروت آفرین در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و بدون توجه به محدودیت ها نقش تاثیر گذار و عینی در این راستا داشته باشیم.