عضو هیئت امناء مرکز تحقیقاتی درمانی حضرت رسول اکرم (ص) خمینی شهر

مرکز پزشکی تحقیقاتی درمانی حضرت رسول اکرم(ص) در تاریخ 29 تیرماه 1372 به شماره 21 به شناسنامه ملی 10260007288 در اداره کل ثبت شرکت ها و مؤسسات غیرتجاری خمینی شهر تأسیس و به ثبت رسید.

اهداف این مرکز پزشکی تحقیقاتی درمانی، تلاش در ارتقاء دو حوزۀ سطح فرهنگی و سطح بهداشت و درمان جامعه می باشد. ریاست این مرکز را پروفسور ریحان ظهیر میردامادی بر عهده دارد و هیئت امنایی متشکل از سی نفر که جناب آقای حاج سیدحسین رضازاده نیز یکی از آنان است و هفت نفر هیئت مدیره تشکیل گردیده است.

اسامی هیئت امنا

  1. حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدباقر آیت میردامادی
  2. حاج سیدعبدالمهدی آل طعمه موسوی
  3. مهندس محمود ابطحی
  4. دکتر فضل اله الهی
  5. حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا نوراله جبل عاملی
  6. حاج مرتضی خویش خواه
  7. حاج اکبر دفاعی
  8. حاج اصغر سرمست
  9. حاج عباس سعیدی نژاد
  10. حاج سیدحسین رضازاده
  11. حاج علی حاجی سید سلیمان
  12. حاج ابوالقاسم شفیعی
  13. حاج محمدعلی شکرانی
  14. حاج علی بابا شمس خوزانی
  15. حاج اصغر صمدی
  16. دکتر سی ریحان ظهیر میردامادی
  17. مهندس محمود عابدی
  18. حاج ابراهیم عسگریان دماوندی
  19. آیت اله حاج سید علی غیوری
  20. حاج رضا فرزانه فر
  21. مهندس سید محمود میریان
  22. حاج سید مرتضی میردامادی
  23. حاج آقا اعلا میرمحمدصادقی
  24. حاج آقا رضا نخباف
  25. حاج آقا باقر سلطانی
  26. دکتر سید حسن میردامادی

اسامی هیئت مدیره

  1. آقای دکتر سید ریحان ظهیر میردامادی
  2. خانم ناهید سیدمرتضوی
  3. آقای محمود گلکار
  4. آقای حاج حسن حاج حیدری
  5. آقای حاج نصراله مختاری
  6. آقای حاج علی عمادی
  7. آقای اصغر حاج حیدری
  8. آقای اصغر قارائی
  9. آقای صفار
  10. آقای دکتر اسداله کریمی

مهم ترین فعالیت مرکز پزشکی تحقیقاتی درمانی حضرت رسول اکرم (ص)، ساخت بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) در خیابان پروفسور میردامادی در شهر خمینی شهر اصفهان بوده است.

مرکز پزشکی تحقیقاتی درمانی حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله، نخستین مرکز تحقیقات پزشکی جهان اسلام است. تمام بودجه احداث مرکز از مردم خیّر تأمین شده و از هیچ کمک و حمایت دولتی برخوردار نبوده است.

بخش رادیولوژی و دیابت مرکز پزشکی و تحقیقاتی حضرت رسول اکرم (ص) خمینی شهر با هزینه ای بالغ بر 18 میلیارد ریال در تاریخ 94/2/30 افتتاح شد.

پرفسورسید ریحان ظهیر میردامادی رییس هیات مدیره و موسس خیریه و مرکز تحقیقاتی حضرت رسول اکرم (ص) گفت: با افتتاح دوبخش مذکور از این پس این مرکز می تواند خدمات پزشکی، درمانی و بهداشتی مناسبی برای پیشگیری و درمان بیماری های گوناگون از جمله دیابت ارائه دهد.

میردامادی گفت: بخش رادیو لوژی خیریه حضرت رسول اکرم با مجهز ترین تجهیزات درمانی و پزشکی راه اندازی شده است و اکنون در شمار بخش های منحصر بفرد تخصصی در استان وکشور قرار دارد.
رییس هیات مدیره خیریه ومرکز تحقیقات پزشکی حضرت رسول اکرم (ص) خمینی شهر افزود: راه اندازی بخش پیشگیری از بیماری و درمان دیابت، دومین بخش پزشکی این مرکز بود که افتتاح شده است.
وی خاطر نشان کرد:راه اندازی اولین مرکز تحقیقات دیابت درخیریه حضرت رسول اکرم(ص)، کمک بزرگی به پیشگیری و حفظ سلامتی مردم از بیماری دیابت خواهد داشت.
پروفسور میردامادی با اشاره به اینکه طبق آمار جهانی 10 تا 20 درصد از نوزادان ناقص به دنیا می آیند و این رقم در ایران چند برابر آمار جهانی است، گفت: دومین برنامه و هدف مرکز تحقیقاتی وپزشکی حضرت رسول اکرم (ص) راه اندازی بخش تحقیقات و پیشگیری از تولد نوزدان ناقص الخلقه است.
وی با تصریح این مطلب که پیشگیری از به دنیا آمدن نوزادان ناقصه الخلقه باعث ایجاد توازن جنسیتی در جامعه می شود افزود: تنها در چند کشور موضوع توازن جنسیتی در حال اجراست که با راه اندازی بخش تحقیقاتی وپزشکی امکان انتخاب جنسیت فرزند دختروپسربرای والدین فراهم می شود.
رییس هیات مدیره مرکز تحقیقاتی حضرت رسول اکرم خمینی شهر با بیان اینکه در سالهای گذشته با حمایت خیرین سی هزار مترمربع زمین در اختیار این مرکز قرار گرفته است ، گفت: تلاش ما این است که با افزایش زمین این مرکز تا پنجاه هزار متر امکان افزایش بخش های تحقیقاتی و درمانی این مرکز برای رفع نیازهای منطقه تا چند دهه آینده را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه مرکز تحقیقاتی درمانی حضرت رسول اکرم در مساحت پنجاه هزار مترمربع زمین ساخته شده است گفت: خیران تاکنون بیش از دویست میلیارد ریال برای احداث مرکز درمانی تحقیقاتی حضرت رسول اکرم (ص) هزینه کرده اند. میردامادی با بیان اینکه این اولین مرکزی است که در کشورهای اسلامی با این مشخصات پایه ریزی شده است افزود: این مرکز درمانی تحقیقاتی و آموزشی تا پانصد سال آینده جوابگوی نیازهای درمانی تحقیقاتی خواهد بود.

اطلاعات و نحوه تماس:

تلفن -
نمابر -
آدرس اصفهان، خمینی شهر، 17 شهریور، جنب چهارراه نبوت
کدپستی -
ایمیل -
سایت -