عضو هیئت امناء موسسه خيريه امام حسين (ع) ویژه تأمین مسکن در اصفهان

مؤسسه خیریه امام حسین علیه السلام ویژه تأمین مسکن در اصفهان فقر، پدیده‌ای کهنسال است که هر بار در آینه‌ای جلوه‌گر می‌شود. شاید بتوان گفت آنچه باعث هبوط آدم از بهشت شد، فقر معرفت بود. پس از آن، کشته‌شدن فرزند آدم به ‌دست برادرش نیز ریشه در یکی از انواع فقر داشت. واژه‌هایی مانند فقر فرهنگی، فقر اقتصادی، زیر خط فقر و مشابه آن‌ها را زیاد شنیده‌ایم. هریک از این اصطلاحات، معنا و مفهوم خاص خود را دارد؛ اما آنچه از آموزه‌های دینی آموخته‌ایم این است که همۀ آفریده‌ها، نیاز و فقر مطلق دارند و فقط ذات پاک احدیت، آن خالق بی‌نیاز، غنی مطلق است. می‌توان این‌چنین نتیجه گرفت که داشته‌ها و نداشته‌هایمان بنابر حکمت خداوندی و از اسباب آزمایش ما انسان‌هاست. فقیر، موظف به حفظ آبرو، ایمان و توکل خود است و انسان متنعّم نیز موظف به پرداخت خمس، زکات، انفاق و رسیدگی به امور نیازمندان است. یادآوری این نکته خالی از لطف نیست که بعضی از نعمت‌های الهی به اختیار انسان و به‌‌دست خودش ساخته و پرداخته می‌شود. با کمی انفاق از آنچه خداوند روزی‌مان کرده، چه خوب می‌توان عبادت کرد و به رضایت حق تعالی رسید. نکتۀ مهم این است که کار خیر در روزگار ما مثل دیگر امور باید به‌‌شکل تخصصی و با کوشش و دانش کارشناسان مجرّب اجرا شود؛ زیرا اغلب کارهای خیر و انفاق‌های انفرادی مبتنی ‌بر تحریک عواطف و احساسات است و نتیجه‌ای جز گداپروری ندارد. بنابراین، لزوم تأسیس مؤسسات خیریه احساس می‌شود تا با جمع‌آوری هدایا و جذب مشارکت‌های مردمی، بتوان اقدامی مناسب در راستای فقرزدایی و حل مشکلات نیازمندان جامعه صورت داد .

مؤسسۀ خیریۀ امام‌حسین(ع) در طول سه دهه فعالیت، حدود ۸۸۰۰خانوار را تحت پوشش قرار داده و نه‌تنها برای آنان سرپناهی فراهم کرده، بلکه با کمک‌های دیگر، برای کارآفرینی، تأمین ارزاق، کمکِ درمانی، ایجاد کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی، تأمین هزینه‌های تحصیلی و... به لطف خداوند به گره‌گشایی امور نیازمندان مبادرت کرده است.
امید است با مشارکت شما عزیزان نیکوکار بتوانیم فرهنگ مددکاری را آنچنان گسترش دهیم که در فقرزدایی، ایران زمین را به‌عنوان «الگوی نیکوکاری» در صحنۀ بین‌المللی معرفی کنیم.
مؤسسۀ خیریۀ امام‌حسین(ع) در سال 1361 به همّت جمعی از نیکوکاران محترم و بنابر پیشنهاد مرحوم حاج‌محمد امینی تأسیس و به شمارۀ 343 در اصفهان به‌ ثبت رسیده است.
هفتادوشش نفر از خیّرین اصفهان در هیئت‌امنای این مؤسسه عضو هستند و ریاست هیئت امنا به‌ عهدۀ حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج سیّد مهدی فقیه‌امامی است. مؤسسۀ خیریۀ امام‌ حسین(ع) مفتخر است با همکاری خیّرین، ضمن حل مشکلات مددجویان، همواره فرهنگ مددکاری را ترویج کند. چه بسیارند بانوان و آقایانی که پس از آشنایی با مؤسسۀ خیریۀ امام‌ حسین(ع)، همکاری مستمر و مؤثر خود را جزو لاینفک برنامۀ زندگی‌شان قرار داده‌اند و با اختصاصِ بخشی از امکاناتشان در جهت رضایت الهی، به امدادرسانی، رسیدگی و برطرف‌کردن معضلات همشهریان همّت گمارده و از این طریق روح تازه‌ای در کالبد امور جاری‌شان دمیده‌اند.
این مؤسسه فقط با جلب مشارکت‌های مردمی از قبیل هدایا، نذورات، ثُلث، خمس (سهم سادات و سهم مبارک امام با اجازۀ مراجع تقلید) و هدایای اموال منقول و غیرمنقول، تأمین اعتبار کرده است و به حل مشکلات مددجویان مبادرت می‌کند.
 

اعضاء هیئت مدیره

احمد فامیل دردشتی

متولد 1316، رئیس هیئت مدیره

سیدمحمدباقر حجازی

متولد 1342، نائب رئیس هیئت مدیره

حسینعلی صرافان چهارسوقی

متولد 1327، عضو اصلی هیئت مدیره و مدیرعامل

علی ابریشم کار

متولد 1329، عضو اصلی هیئت مدیره (خزانه دار)

مسعود کاظمی زهرانی

متولد 1342، عضو اصلی هیئت مدیره (منشی)

کریم بیگی

متولد 1343، عضو اصلی هیئت مدیره

علی رجالی

متولد 1320، عضو اصلی هیئت مدیره

اصغر عکاف زاده سواری

متولد 1340، عضو اصلی هیئت مدیره

سیدرضا ممتاز اصفهانی

متولد 1325، عضو اصلی هیئت مدیره

احمد هیرادفر

متولد 1322، عضو اصلی هیئت مدیره

 

 

 

 

آقای فرهاد تحویلیان

متولد 1352، عضو علی البدل

محسن مشکاتی

متولد 1341، عضو اصلی هیئت مدیره

محمد معماریان

متولد 1358، عضو علی البدل هیئت مدیره

حسن آجودانیان

متولد 1332، عضو هیئت مدیره

   

اهداف و برنامه ها

هدف اصلی این مؤسسۀ خیریه، احداث سرپناه و سقفی برای زندگی با حداقل امکانات یا تعمیر منزل متقاضیان است و پاسخ‌گویی به مددجویان در چند شاخۀ اصلی انجام می‌شود:
  1. احداث مجتمع‌های مسکونی با قیمت حمایتی.
  2. خرید منزل‌های کوچک یا آپارتمان برای خانواده‌های نیازمند با همکاری بانیان خیّر.
  3. بازسازی یا تکمیل مکان زندگی مددجو.
  4. کمک به واجدین شرایط برای رهن منزل.
  5. کمک‌های رایگان برای امور فرهنگی، ارزاق، درمان و... . 

مؤسسه خیریّه امام حسین «علیه السلام» مفتخر است با همکاری خیرین ضمن حل مشکلات مددجویان، همواره فرهنگ مددکاری را ترویج نماید. چه بسیارند بانوان و آقایانی که پس از آشنائی با مؤسسه خیریه امام حسین «علیه السلام»، همکاری مستمر و مؤثر خود را جزء لاینفک برنامه زندگیشان قرارداده اند و با اختصاص دادن بخشی از امکانات خود برای رضای خداوند به امدادرسانی، رسیدگی و برطرف کردن معضلات همشهریان همّت گمارده و از این طریق روح تازه ای در کالبد امور جاریشان دمیده اند.

این مؤسسه فقط با جلب مشارکتهای مردمی از قبول هدایا، نذورات، ثُلث، خمس (سهم سادات و سهم مبارک امام با اجازه مراجع تقلید)، هدایای اموال منقول و غیرمنقول، تأمین اعتبار نموده و به حل مشکلات مددجویان مبادرت می نماید.

چارت سازمانی مؤسسه خیریه امام حسین «علیه اسللام»

 

اطلاعات و نحوه تماس:

تلفن

031-32235007

031-32235008

نمابر 031-32222191
پیامک 100000311
آدرس اصفهان، خیابان حافظ، کوچه کرمانی، مقابل دبیرستان علامه مجلسی
کدپستی -
ایمیل info@imamhosein.com
سایت www.imamhosein.com

منبع: سایت مؤسسه خیریه امام حسین «علیه السلام»