مسجد حجت اکبر ولی عصر (عج)

﴿إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ يَخْشَ إِلَّا اللَّهَ ۖ فَعَسَىٰ أُولَٰئِكَ أَنْ يَكُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِينَ﴾
توجه به توسعة مراکز دینی و ساخت مساجد با معماری و طرح‌های اسلامی، در دنیای کنونی، ضروری‌تر از قبل است؛ چراکه با گسترش فضاهای مجازی و تبادل سریع اطلاعات، نیاز به تجهیز و توسعة پایگاه‌های اعتقادی در جهت تقویت بنیان‌های فرهنگ دینی، ملموس‌تر و محسوس‌تر است.
ازسوی‌دیگر، آرامش جامعه در گرو طمأنینة روحی و آرامش فردی در گرو تعامل است و این آرامش دوسویه، در فرآیندی الهی و معنوی شکل می گیرد. یکی از مکان‌هایی که موجبات امنیت ذهنی و بهجت روحی انسان را فراهم می‌‌سازد، مسجد است.
مسجد، مأمن انسان‌سازی است و با توجه به تأکید آیات و روایات، از بهترین و مقدس‌ترین مأمن‌گاه‌ها به‌شمار می‌آید. حال، این وظیفه بر دوش خیّرین است تا با تأسّی از کلام گهربار پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلّم): «مساجد بازاری از بازارهای آخرت است که کالای آن مغفرت و ارمغان آن بهشت است» (بحارالانوار، ج 84، ص 4» و فراهم‌آوردن زمینه و امکانات لازم برای ساخت و تجهیز مساجد، در آبادکردن خانه‌های خداوند در زمین گام بردارند و توشه‌ای برای آخرت خود برگزینند.
از جملة این مساجد، مسجد حجت اکبر ولی عصر(عج) تهران است که در تاریخ 22/09/1389 در دفترخانة شمارة 237 حوزة ثبتی تهران ثبت گردیده و نمونه‌ای ستودنی را در نهادینه‌ساختن فرهنگ مسجدسازی در معرض نهاده است. اقامة نمازهای یومیه، برگزاری مناسک و شعائر اسلامی و مناسبت‌های دینی و مذهبی و برگزاری کلاس‌‌های آموزشی و دینی، ازجمله روخوانی قرآن و احکام اسلامی، بخشی از فعالیت‌های این مسجد است.