همکاری در برگزاری دومین یادواره دختر آسمانی

دومین یادوارة «دختر آسمانی» با محوریت گرامیداشت یاد و خاطرة نوجوان نخبة قرآنی مرحوم فاطمة پرورش، عصر جمعه 14خردادماه 1395 در تالار خدیجة کبری(س) مؤسسة تحقیقات و نشر معارف اهل‌‌بیت(ع) برگزار گردید. 

در آغاز دومین یادواره، مهندس فضیلتی، رئیس هیئت‌مدیریة مجمع خیّرین استان اصفهان و مجمع نخبگان قرآنی استان اصفهان، با بیان لزوم نگاه ویژه به نخبگان قرآنی بر ضرورت تأسیس «مجمع نخبگان قرآنی» در سالروز رحلت نخبة قرآنی، فاطمه پرورش، تأکید کرد. ایشان اهداف مجمع نخبگان قرآنی را چنین برشمرد: «سیاستگذاری کلان و برنامه‌‌ریزی در امور نخبگان و استعدادهای برتر، شناسایی و شکوفایی استعدادهای نهفته و برتر، ایجاد بانک اطلاعاتی نخبگان، آموزش‌‌های خاص و جلسات مستمر با نخبگان، برگزاری همایش‌‌های سالیانه و معرفی نخبگان، برگزاری دوره‌‌های آموزشی.»

فعالیتهای مجمع نخبگان قرآنی، نخبگان قرآنی استان اصفهان را تا سن 15 سالگی در بر می گیرد.

آیت‌الله سیّد ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری در دومین یادوارة «دختر آسمانی»، امتیاز و شاخصة ویژة خانم فاطمة پرورش را رضایتمندی پدر و مادر از وی دانستند که منتهی به رضایت پروردگار می‌شود. ایشان افزودند: «زمانی که والدین از فرزند راضی باشند خدای متعال نیز از فرزند راضی است. این موضوع در آیة 23 سورة اسراء که آیة والدین است، به‌صراحت بیان شده است و پس از عبادت پروردگار بلافاصله می‌‌فرماید: ﴿وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا﴾.» ایشان رفتار زنده‌یاد فاطمة پرورش با خانوادة خود را نشان‌‌دهندة تأثیر قرآن بر شخصیت وی دانستند. 

 
آیت‌الله مهدوی مدعوین در جلسه را به  اُنس با قرآن توصیه کردند و مراحل اُنس با قرآن را در پنج مرحله چنین برشمردند: «1. تلاوت ظاهری قرآن؛ 2. صوت و لحن؛ 3. آشنا شدن با ترجمه قرآن؛ 4. حفظ قرآن؛ 5. آشنا شدن با تفسیر قرآن.» ایشان طی کردن این  مراحل را باعث تربیت و رشد و تعالی انسان  دانستند. 
عضو خبرگان رهبری ضمن اشاره به این نکته که  اُنس با قرآن ما را با پیام قرآن آشنا می‌کند، بیان کردند: «حفظ قرآن دو فایده دارد: 1. باعث تقویت حافظه می‌‌شود؛ 2. سبب تربیت انسان می‌‌شود.»
 

یادواره دختر آُسمانی

گزیده ای از سخنان حاج سید حسین رضا زاده 

شاخصه های رفتاری و الگویی نخبه قرآنی مرحوم«فاطمه پرورش» 

  • تعبد و بندگی 
  • انس و ارتباط با قرآن 
  • پایندی به اعتقادات و علاقمندی به اهل بیت (علیهم السلام) 
  • اخلاق شایسته مرحوم فاطمه پرورش
  • داشتن روابط صمیمانه با اطرافیان 
  • استفاده مطلوب و شایسته از نوشته های وی

 

حاج سیّد حسین رضازاده نیز در سخنانی، شاخصه‌‌های رفتاری و الگویی نخبة قرآنی، مرحوم فاطمه پرورش را این‌گونه برشمردند: 1. تعبّد و بندگی؛ 2. اُنس و ارتباط با قرآن؛ 3. پایبندی به اعتقادات و علاقه‌مندی به اهل‌بیت(ع)؛ 4. اخلاق شایسته؛ 5. داشتن روابط صمیمانه و مؤمنانه با اطرافیان؛ 6. استفادة مطلوب و شایسته از نوشته‌‌های وی.»

 گفتنی است دومین  یادوارة دختر آسمانی توسط کمیتة فرهنگ، عفاف و پوشش سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان و با مشارکت جامعه القرآن الکریم استان اصفهان و مؤسسة تحقیقات و نشر معارف اهل‌البیت(ع) اصفهان برگزار گردید.

یادواره دختر اسمانی یادواره دختر آسمانی یادواره دختر آُسمانی

آشنایی مختصری با فاطمه پرورش

فاطمه پرورش در سن 3 سالگی با قرآن آشنا و در سن سیزده سالگی در جامعه‌القرآن کریم اصفهان حافظ کل قرآن شد، وی در سال ۹۱ حائز رتبه دوم ستاره دخت ایران شد؛ همچنین پرورش رتبه های قرآنی، علمی، المپیاد ادبی، سرود و تواشیح را کسب کرده بود و درآخرین بهار زندگی‌اش موفق به اخذ مدرک کارشناسی علوم قرآنی و حدیث شد. فاطمه پرورش در تاریخ (هشتم خرداد) سال 1393 در حالی که بیش از 18 بهار از عمرش نگذشته بود، در حریق منزل پشت در، در اثر دود و آتش دچار مرگ مغزی و بنا به خواسته قبلی خودش اعضایش حیات بخش انسان‌های دیگر شد.

از جمله موفقیت‌های این نخبه قرآنی

  • کسب عنوان برتر آزمون المپیادهای علمی کشور در رشته ادبی
  • کسب عنوان حافظ برتر قرآن در دوره ولایت مدارس خاص سال 92
  • عضو کانون نخبگان جوان استان اصفهان (طرح یاران)
  • کسب مقام شاگرد اولی در 5 سال دوره دبستان
  • گواهینامه طرح فراگیر حفظ و درک مفاهیم سوره‌های قرآن کریم سال 89 (سمپاد) 

,...
​تصاویر مرتبط

برگزاری دومین یادواره دختر آسمانی